DLA CZEGO NASZA STRONA NIE RADZI SOBIE W INTERNECIE

W obecnej dobie niepodzielnie panującej nam, najbardziej popularnej wyszukiwarki Google, pozycja naszej strony w jej rankingu zależy od bardzo wielu czynników. Dobrą stroną jest to, że sama wyszukiwarka podpowiada nam jakie kryteria musi spełniać nasza strona, aby jej zaplecze było jak najbardziej zoptymalizowane pod wytyczne administracyjne google.

Na wpływ w rankingu – czyli pozycje w wyszukiwarce między innymi ma wpływ zastosowania się do tych wytycznych. Co one obejmują, czego dotyczą, jak je odnaleźć na stronie i zastosować, tak aby spełniały coraz to bardziej podnoszące się wymagania najbardziej popularne wyszukiwarki?.

Niezbędne będzie wykonanie audyty strony.

CO POWINIEN ZAWIERAĆ AUDYT?

Audyt strony w skrócie, powinien zawierać wyniki analizy naszego portalu w rozbiciu o kilka grup funkcyjnych. W zależności od rodzaju, audyt strony możemy podzielić na kilka podgrup:

  • podstawowy audyt
  • rozbudowany audyt strony www
  • dogłębna analiza strony wraz z badanie i selekcją profilu linków

Podstawowy audyt stron www zawiera sprawdzenie głównych i najważniejszych elementów budowy naszego serwisu internetowego. W większości takie sprawdzenie strony możemy wykonać we własnym zakresie, używając narzędzi, które występują w wersjach bezpłatnych jak i te komercyjne w 100% płatne i najbardziej rozbudowane. Od czego zatem zacząć chcąc sprawdzić nasza stronę pod względem wytycznych Google? Pierwszym krokiem będzie uzyskanie danych z Google Webmaster Tools, które nam podpowiedzą jak nasza strona jest postrzegana przez wyszukiwarkę. Jest tam kilka bardzo przydatnych narzędzi, z których warto korzystać. Aby nie rozpisywać się zanadto w aspektach technicznych, poniżej prezentujemy co powinniśmy sprawdzić i na co zwrócić uwagę, aby nasza strona poprawiła wyniki organiczne w przeglądarkach.

ELEMENTY KTÓRE NALEŻY SPRAWDZIĆ NA STRONIE WWW podczas wykonania samodzielnego audytu
  • prawidłowa nazwa naszej strony dla wyszukiwarek
  • zoptymalizowane tytuły
  • zoptymalizowane opisy treści identyfikowane z frazami kluczowymi naszej witryny
  • prawidłowe rozmieszczenie znaczników: H1/H2/H3/H4…
  • stan indeksowania naszej strony
  • sprawdzenie i kontrola map strony dla wyszukiwarki
  • sprawdzenie występowania i poprawności wygenerowanego pliku robots.txt
  • sprawdzenie responsywności witryny na urządzeniach mobilnych
  • analiza słów kluczowych w treści – kodzie strony
  • występowanie unikalnych treści na stronie
  • szybkość indeksowania strony
  • szybkość otwierania się strony (jej ciężar – waga)
  • optymalizacja wielkości grafik występujących na stronie
  • optymalizacja oznaczeń tytułów grafik
  • odpowiednia ilościowo i jakościowo ilość fraz/słów kluczowych generujących przez stronę
  • sprawdzenie profilu linków prowadzonych na nasza stronę
  • analiza zaplecza wskazującego i linkującego do naszej witryny

Ten powyższy podstawowy audyt strony możemy wykonać we własnym zakresie, korzystając z narzędzi dostępnych w sieci. W przypadku potrzeby wygenerowania bardziej zaawansowanego – rozszerzonego audytu – prosimy o kontakt – przygotujemy odpowiednią ofertę.

Od czego zależy cena wykonania audytu strony www?

Najogólniej mówiąc, cena zależy od wielkości witryny – ilości stron, podstron do sprawdzenia. Drugim czynnikiem jest rodzaj audytu. Czy przeprowadzamy podstawową diagnozę strony, czy sięgamy głęboko w jej strukturę, robiąc kompleksowy, głęboki audyt z raportem, zaleceniami, ewentualnie z ofertą uzupełnienia – poprawy błędów generowanych przez stronę. Z pewnością tańszą opcją będzie wykonanie audytu i optymalizację strony firmowej z kilkoma lub kilkunastoma podstronami, od głębokiej analizy sklepu internetowego z kilku tysiącami podstron, zakładek, grafik zdjęciowych czy filmów instruktażowych.