DRUK ULOTEK REKLAMOWYCH I INFORMACYJNYCH


Ulotki reklamowo – informacyjne, to jeden z najbardziej popularnych produktów działu poligrafii reklamowej. Oferta naszej firmy obejmuje bardzo szeroki asortyment tego produktu. W zależności od potrzeb i planowanego kanału dystrybucyjnego, proponujemy różne warianty produkcyjne, w rozbiciu na nakład, format docelowy, gramaturę i wymagania dodatkowe – ponadstandardowe. Oferta SamArt obejmuje kompleksowa obsługę produkcyjną począwszy od sporządzenia analizy potrzeb, grupy docelowej czyli fachowe doradztwo, poprzez profesjonalny projekt ulotki wraz z wykonaniem lub zakupem niezbędnych fotografii, aż po wydrukowanie i opcje dodatkowe związane z uszlachetnieniem i logistyką.


KILKA PYTAŃ - ZANIM ZACZNIEMY PRACE PROJEKTOWE


DO JAKIEJ GRUPY DOCELOWEJ MA DOTRZEĆ TREŚĆ NASZEJ ULOTKI REKLAMOWEJ?

W pierwszej kolejności należy zastanowić się nad grupą docelową oraz rodzajem dystrybucji projektowanej graficznie ulotki. Inaczej powinna wyglądać ulotka, która dystrybuowana jest poprzez wewnętrzną strukturę ekskluzywnego hotelu, restauracji, kancelarii adwokackiej w porównaniu z ulotką reklamującą Fast food, myjnię samochodową, czy skup złomu. Oczywiście nie ujmując żadnej z prowadzonych działalności, należy powiedzieć sobie prawdę, że grupy docelowe wyżej wymienionych firm są zupełnie odmienne. Dlatego też pierwszym czynnikiem. na który należy zwrócić szczególną uwagę jest dokładna analiza, kto ma być adresatem docelowym naszej poligraficznej formy reklamy.

JAKIE INFORMACJE POWINNA ZAWIERAĆ DOBRZE ZAPROJEKTOWANA ULOTKA REKLAMOWA?

Jeżeli już wiemy kto ma być odbiorcą naszej ulotki, to w kolejnym kroku powinniśmy przeanalizować jakie istotne informacje powinny się na niej znaleźć. Nie ma szablonu, czy też skonkretyzowanego wykazu informacji które powinna zawierać odnośnie treści reklamowych. Na pewno powinniśmy zamieścić informację o firmie, krótkiej ofercie opisowej. Nie może zabraknąć informacji kontaktowych: adres, telefon, strona www, email. Są to podstawowe dane, które pozwolą odnaleźć naszą siedzibę w przypadku zainteresowania ofertą. Bardzo istotnym czynnikiem będzie umieszczenie adresu naszej strony internetowej. To właśnie za pomocą strony www, mamy okazję przekonać potencjalnego klienta do wybrania właśnie naszej oferty i nawiązania współpracy.

Zatem najbardziej istotnymi – ważnymi elementami ulotki są:

  • nazwa produktu – firmy – oferty
  • logo firmy umieszczone – wkomponowane graficznie w układ ulotki
  • blok opisowy czyli treść reklamowa – informacyjna ulotki
  • dane kontaktowe – adres siedziby lub miejsca świadczenia konkretnej usługi
  • adres strony internetowej www
  • wyselekcjonowane elementy graficzne mające identyfikować i zachęcać do skorzystania z oferty.

ELEMENTY WZBOGACAJĄCE WARTOŚĆ GRAFICZNĄ ULOTKI


GDZIE ZNALEŹĆ LEGALNE ZDJĘCIA DO REKLAM – ULOTEK I FOLDERÓW?

Nawet najlepiej opisana tekstowo oferta, nie spełni swojego zadania, jeżeli nie będzie korelowała z treściami graficznymi, w postaci wysokiej jakości fotografii, info grafiki, czy opracowanego innego obrazu. Skąd pozyskać materiały graficzne na naszą ulotkę? Często spotykamy się ze sformułowaniem, „to nie problem – poszukam w internecie i dostarczę Państwu”. Niestety jest to błędne podejście do tematu.

Fotografie, ilustracje dostępne w sieci czy na innych stronach, są w 99% chronione Prawem autorskim i tak pozyskane stanowią problem i dla klienta i dla firmy, która na podstawie dostarczonych materiałów wykonuje projekt ulotki – folderu czy katalogu. W naszym przypadku zdecydowanie i stanowczo odradzamy klientom pozyskiwania materiałów w ten sposób!. Wskazujemy inne możliwości w postaci np. indywidualnie wykonanych sesji zdjęciowych danego produktu, elementów usługi, produkcji, czy firmy. W przypadkach, gdy ilustracje nie musza koniecznie przedstawiać konkretnego elementu oferty, zachęcamy do zakupu zdjęć w wyspecjalizowanych Bankach Fotografii – czyli legalnego pozyskania materiału do zaprojektowania naszej indywidualnej ulotki.

Istnieją również Banki Fotografii Darmowych, z których również możecie Państwo pobrać legalnie materiały z dziedziny fotografii produktowej, wizerunkowej krajobrazowej itd. W tym przypadku należy bardzo wnikliwie przeczyć warunki udostępnienia materiałów czyli ważne informacje o prawach autorskich.

Zachęcamy do właśnie takiej formy pozyskania fotografii i ilustracji a z pewnością Państwa ulotka – folder czy katalog, nabędzie indywidualnych cech pozwalających bardziej skutecznie wyróżnić się wśród konkurencji, choćby przez pryzmat uczciwości i rzetelności przygotowanych projektów.

W przypadku wątpliwości czy jakichkolwiek pytań dodatkowych – jesteśmy do dyspozycji i służymy pomocą.