POZYCJONOWANIE STRON

Pozycjonowanie stron www

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych – pozycjonowanie

Czy pozycjonowanie jest mi potrzebne?

Na świecie w sieci internetowej są miliardy czynnych i aktywnych serwisów www. Począwszy od małych stron typu wizytówka, aż po duże, zoptymalizowane i przygotowane do pozycjonowania portale sprzedażowe. Jaką mają szansę nowo powstałe STRONY, aby znaleźć się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania? Strona www  pozostawiona sama sobie w większości przypadków, bez odpowiedniego przygotowania właściwie nie ma szans, aby znaleźć się na szczycie wyszukiwarki na popularne wśród użytkowników  hasła – słowa kluczowe. Jeżeli Twoja strona ma być elementem wspomagającym sprzedaż produktów, usług lub ma pełnić rolę głównego kanału dystrybucyjnego, to niestety bez skutecznego pozycjonowania nie będzie możliwe odniesienie sukcesu.


Pozycjonowanie strony www.

Sposobem, dzięki któremu mamy szansę podjąć walkę o najwyższe pozycje w rankingu wyszukiwań jest konieczność aktywnego promowania swojej witryny. Musimy w swoich działaniach promocyjnych być bardziej skutecznym od innych realizujących podobne cele. Uzyskane pozycje nie są dane nam raz na zawsze, Internet cały czas pracuje, ewoluuje, zmienia się. Sieć internetowa to wirtualna rzeczywistość, kierująca się coraz bardziej skutecznymi algorytmami mającymi za cel coraz doskonalsze przesiewanie zawartych w niej informacji   Jak wyprzedzić konkurencję w wynikach wyszukiwania?  Trzeba działać skutecznie, przemyślanie,  konsekwentnie i długofalowo.

SKUTECZNY MARKETING INTERNETOWY

Skuteczne działania promocyjne na stronie www. powinny opierać się na zasadzie „w pierwszej kolejności nie szkodzić”. Dlaczego? Jeszcze kilka lat temu dużo prościej było pozycjonować stronę i osiągać satysfakcjonujące wyniki. Obecnie zmieniający się algorytm firmy Google i polityka sprzedażowa AdWords – sprawia że praca pozycjonerów i webmasterów wymaga finezji i taktu. Poprzez źle wybraną strategię działań, brak doświadczenia, pośpiech i agresywne pozycjonowanie możemy w sposób nieświadomy zaszkodzić witrynie. Dlatego też radzimy aby promocję swojej strony zaplanować długofalowo, opierając się na systematyczności i jakości działań.

POZYCJONOWANIE A ALGORYTMY - GOOGLE NA STRAŻY DZIAŁAŃ WHITE SEO.

SEO - pozycjonowanie stron www

Coraz bardziej doskonałe algorytmy analizujące multum czynników związanych bezpośrednio ze stroną, jej zapleczem, wartością, zawartością merytoryczną i wieloma innymi czynnikami.

Mają coraz większy i trudny do przewidzenia, wpływ na awans lub spadek w pozycjach i wartości serwisów, codziennie robiąc wielkie tasowanie pozycjami. Trzeba powiedzieć jasno i wyraźnie: nie ma już możliwości zagwarantowania pozycji w TOP-10 w krótkim okresie, żadnej frazy o dużej konkurencyjności, robiąc to w sposób uczciwy i zgodny z zasadami White SEO.

Według zasad i wytycznych Googla – musimy rozpocząć pracę u podstaw, czyli najlepiej jak można – zoptymalizować witrynę pod względem SEO. Kolejnym krokiem jest dbanie o stronę uzupełniając ja o wartościowe i unikalne teksty –wysokiej jakości, zoptymalizowane wartości graficzne. Wzmóc działania na polu Social Mediów – integrując nasza stronę z nimi. Używać w sposób przemyślany swoją promocję w sieci: wartościowe katalogi stron, unikalne opisy oferty, dobrze przygotowane teksty reklamowe, rozbudowane i merytoryczne tworzone artykuły tematyczne. Nasza strona musi być responsywna – czyli zgodna z urządzeniami mobilnymi – wyświetlać się na nich w sposób bezbłędny.

POZYCJONOWANIE TO JAKOŚĆ - SYSTEMATYCZNOŚĆ - DOŚWIADCZENIE

Proces pozycjonowania, polega na szeregu operacji pośrednich, długotrwałych, sukcesywnych, złożonych czynności bezpośrednich, aby uzyskać wymierne i widoczne efekty. Nie należy tych efektów oceniać li tylko przez pryzmat wzrostu pozycji fraz wybranych, ale bardziej po generowanym ruchu na stronie a konkretnie jego wzroście lub spadku.
Jeżeli serwis internetowy na początku przygody z pozycjonowaniem generował ruch na poziomie 10/20 unikalnych odwiedzających dziennie, a po okresie 2/3 miesięcy ta wartość wzrosła o 100/200% i dalej ta tendencja jest wzrostowa – to możemy przyjąć, że jest to ruch w dobrym kierunku. Jeżeli analizując ruch poprzez pryzmat zapytań generowanych przez wyszukiwarkę w przełożenie na stronę – to również zaczyna to dobrze wróżyć na przyszłość. 

Pozycjonowanie w obecnej dekadzie to nie tylko TOP-y w rankingu Google, a bardziej wzrost ruchu organicznego i ilość zapytań na „promowane frazy organiczne” Wyniki związane z optymalizacja i przygotowaniem strony pod pozycjonowanie pojawiają się w pewnym przedziale czasowym – nie jest skutkowane natychmiastowym rezultatem. Proces pozycjonowania to żmudny proces złożony dla cierpliwych. W żadnym wypadku nie należy się spodziewać spektakularnych wyników po okresie, tygodnia. Czy nawet miesiąca od rozpoczęcia procesu pozycjonowania strony internetowej.

PROCES POZYCJONOWANIA - NAJWAŻNIEJSZE ELEMENTY

  • audyt strony internetowej
  • analiza potrzeb klienta w oparciu o konkurencję
  • optymalizacja serwisu internetowego na podstawie analizy konkurencji i potencjału słów kluczowych
  • analiza konkurencji w oparciu o ofertę klienta i główne produkty – usługi
  • przygotowanie – zredagowanie treści publikowanych materiałów zgodnie z planowaną strtegią
  • analiza i wybór miejsc zewnętrznych do publikacji przygotowanych treści
  • systematyczne publikowanie treści on i off site  i działania związane z pozycjonowaniem pośrednim i bezpośrednim
  • analiza wyników– raportowanie

Wszystkie powyższe elementy można na etapie podstawowym wykonać we własnym zakresie, absolutnie nie korzystając z firm zewnętrznych. Nie jest to żadna magia, ani wiedza tajemna.Wszystkie podane powyżej czynności są prawie w 99% zgodne z wytycznymi White SEO. Niestety wszystkie z wymienionych zagadnień wymagają systematyczności i dość dużej ilości poświęconego czasu, kilkunastu przydatnych narzędzi do analizowania wyników procesu pozycjonowania.

Pozycjonowanie a gwarancja uzyskania wysokiego TOP

Najczęściej pojawiającym się pytaniem w relacjach klient – firma pozycjonująca, jest magiczne zapytanie: „kiedy pojawimy się na TOP-ach” z wybranymi frazami.  Niestety nie da się odpowiedzieć uczciwie na to pytanie z podaniem daty, a tym bardziej dać gwarancję klientowi, że będzie to w 2 czy 4 miesiącu pozycjonowania. Jest zbyt dużo zmiennych, które mają wpływ na osiągane wyniki, a tym najbardziej strategicznym jest udoskonalany i zmieniający się algorytm googla. Jeżeli, ktoś gwarantuje stabilne i szybkie wbicie się ze stroną na TOP-1/3/5/7 to niestety, mówiąc kolokwialnie i używając eufemizmu „mija się z prawdą”. Oczywiście mówimy o bezpiecznym, skutecznym i długookresowym zagoszczeniu danej frazy w najwyższych wynikach.

Mamy nadzieję, że tym krótkim artykułem, przybliżyliśmy Państwu w sposób minimalny,  zagadnienia związane z promocją i pozycjonowaniem stron www.

Życzymy powodzenia w skutecznych poczynaniach na niwie pozycjonowania internetowego, w przypadku dodatkowych pytań lub wątpliwości – prosimy o kontakt.