MARKETING INTERNETOWY

Reklama od zarania dziejów była niezbędną formą promocji mającą na celu promowanie firmy, produktu czy marki. Już w ubiegłym tysiącleciu możemy odnaleźć pierwsze formy próby wypromowania swojego biznesu w postaci kamiennych szyldów reklamowych, zapraszających np. do przybytków rozkoszy – czy przydrożnych wyszynków. Wraz ze wzrostem świadomości klientów i rozwojem nowych technologii reklama weszła na zupełnie nowy poziom.

ZACZNIJ OD SWOJEJ STRONY

Na przestrzeni ostatniego dziesięciolecia, najbardziej dynamicznie rozwijającym się rynkiem reklamowym stała się właśnie reklama internetowa i cała grupa produktów z nią związanych. Główny wpływ na tak dynamiczny wzrost tej dziedziny ma nieustający rozwój sieci internetowej, jak i zwiększająca się konkurencja na rynku sprzedaży, usług i produkcji. Internet stał się docenianym rynkiem promocji, co ma bezpośrednie odbicie w jego coraz to szybszym rozwoju. W dzisiejszej dobie rozwoju i zwiększającej się świadomości potencjalnych klientów, rzeczą niewyobrażalną jest nie skorzystanie z tych możliwości. Internet, jako medium stał się idealnym i dostępnym przez cały czas wielkim interaktywnym szyldem – tablicą reklamową. Jedynym problemem staje się odnalezienie tej właściwej i odpowiedniej dla nas oferty, lub wypromowanie swojego produktu w sieci.

JAK WYPROMOWAĆ SWOJĄ STRONĘ WWW?

Niestety nie ma na to prostego sposobu i jednej recepty. Promować stronę trzeba sukcesywnie, konsekwentnie i długofalowo. Nie da się w ciągu tygodnia, czy miesiąca w sposób stabilny i uczciwy wprowadzić stronę do TOP-ów na konkurencyjne frazy i cieszyć się dłużej tymi pozycjami.

Od czego zacząć walkę o pozycje? Jak zwykle należy zacząć od początku. Pierwszą czynnością jest wykonanie strony zgodnie z zaleceniami i wytycznymi. Aby była ona przyjazna nie tylko dla robotów indeksujących, ale przede wszystkim dla internauty odwiedzjącego nasz serwis. Wytyczne te i zalecenia są ogólnie dostępne w sieci i w narzędziach webmasterskich,

Więc nie będziemy powielać tego szerokiego tematu – wskażemy te najbardziej istotne.

Należy zadbać aby witryna była zoptymalizowana w odpowiednie treści, które powinny być zgodne z frazami kluczowymi, na które chcemy aby znajdowano nas w internecie. Ważną kwestią jest unikalność i jakość tekstów i opisów, które zamieszczamy na stronie. Absolutnie nie mogą być to teksty skopiowane z innych stron. Pomijając nieetyczny fakt „kradzieży wartości intelektualnych”, to również narażamy się na wykrycie takich wartości na naszej stronie, co skuteczne może przynieść obniżenie jej pozycji w rankingu globalnym.
Zadbajmy aby wszystkie grafiki były zoptymalizowane pod względem wielkości, jakości i kompletnego opisu.

ZAPROŚ ROBOTY INDEKSUJĄCE NA SWOJĄ STRONĘ!

Postarajmy się pomóc robotom indeksującym odnaleźć naszą witrynę w sieci. Dużym ułatwieniem jest przygotowaniem dla nich, (czyli robotów) wskazówek w postaci map strony, oraz informacji w pliku robots.txt, co mogą indeksować, a gdzie nie wolno im wchodzić. Jest to bardzo ważna funkcja, pozwalająca na częstsze zbieranie danych z naszej strony i zaindeksowanie ich w większej ilości. Należy się postarać, aby strona była aktualizowana w ciekawe i niepowielające się artykuły, teksty, dobrze opisane i zoptymalizowane grafiki. Dodatkowym atutem będzie połączenie naszej strony z Social Mediami typu Google+, Facebook, Twitter, Instagram.

Kolejnym ważnym czynnikiem jest dodanie naszej strony do wartościowych katalogów stron i firm, aby dać szansę na odnalezienie w sieci. Pamiętajmy jednocześnie, aby wpisy posiadały unikalne opisy dotyczące samej strony i oferty przy jej pomocy promującej. Po żadnym pozorem nie może się to odbywać poprzez przygotowanie jednego artykułu, a następnie wklejanie go do każdego katalogu. Unikalność i wartość merytoryczna jest coraz częściej brana pod uwagę przez nieustannie zmieniające się algorytmy wyszukiwarek.

Marketing Internetowy należy zacząć od swojej strony, a dobrze przeprowadzony, pozwoli nam nie tylko na zaistnienie w sieci, ale również na zdobywanie coraz to wyższych miejsc w wynikach wyszukiwania organicznego.

Dzięki tym posunięciom nasza strona www nie tylko zacznie pojawiać się w wynikach wyszukiwarek, ale w konsekwencji zwiększy swoją pozycje, co będzie przynosić większa ilość odwiedzających, co w konsekwencji powinno przynieść bardziej wymierne korzyści, czyli te które chcemy osiągnąć stawiając sobie to za nasz cel marketingowy.