Tworzenie stron internetowych Kraków Wieliczka


FIRMOWA STRONA WWW

PIERWSZY KROK DO ZAISTNIENIA W SIECI INTERNETOWEJ

TWORZENIE PROJEKTOWANIE STRON INTERNETOWYCH.


Krok pierwszy: Decyzja o potrzebie posiadania firmowej strony www


Jest to pierwszy i podstawowy krok, a dla niektórych firm jest to wręcz krok milowy, czyli podjęcie decyzji o zaistnieniu w świecie wirtualnym. Decyzja o stworzeniu firmowej strony internetowej daje nam wręcz nieograniczone możliwości promocyjne. Wszystko zależy tylko czy nasza internetowa firma prezentowana w sieci, będzie wyróżniała się wśród innych tego typu witryn. Pierwszym a zarazem najważniejszym z krokiem jest zaplanowanie, co chcemy osiągnąć poprzez naszą stronę www. Czy ma być to tylko wizytówka internetowa przedstawiająca ogólnie naszą ofertę – miejsce – produkt. Czy chcemy używać w przyszłości naszej strony internetowej www do komunikowania się z potencjalnym klientem?. Czy będziemy chcieli aktywnie rozwijać prezentację naszego portalu i treści w nim zawartych? Czy może chcemy rozpocząć bezpośrednią sprzedaż naszych produktów za pośrednictwem naszej strony? Rzeczą wręcz niezbędną jest udzielenie sobie odpowiedzi na te kilka wstępnych podstawowych pytań.

Krok drugi: Określenie potrzeb dotyczący funkcjonalności strony internetowej


Jeżeli już wiemy, jakie funkcje ma spełniać nasza strona, kolejnym etapem będzie określenie jej szaty graficznej, funkcjonalności, ogólnej kolorystyki i sposobu prezentacji poszczególnych działów. Oczywiście są agencje reklamowe i firmy interaktywne, które z pewnością przygotują nam takie propozycje. Jest to dobre działanie, ale my podpowiemy trochę inną kolejność. Nasza strona www powinna w sposób bezpośredni nawiązywać graficznie do wypracowanego już wizerunku na rynku.

Dla tego też dobrze by było, aby strona była spójna wizerunkowo z naszymi wypracowanymi już przez lata, koncepcjami graficznymi, które są kojarzone z firmą, produktem czy marką. Drugą ważną rzeczą jest określenie funkcjonalności strony, która będziemy tworzyć. Najlepszym rozwiązaniem będzie spędzenie trochę czasu przed komputerem i poszukanie samodzielne rozwiązań, które chcielibyśmy, aby znalazły się na naszej stronie www.

Krok trzeci: Analiza konkurencyjnych stron www


Wskazane jest też podglądnięcie jak prezentuje się nasza konkurencja branżowa w świecie internetowym. Może obserwując konkurencyjne strony wpadniemy na pomysł funkcjonalności strony, której nie braliśmy pod uwagę, a może ona w sposób znaczący uatrakcyjnić nasz serwis www, zwiększając jego atrakcyjność już na samym początku „ekspansji internetowej”. Przeszukując otchłań internetu, zwróćcie uwagę, jakie treści chcielibyście, aby wynikały z waszej strony. W jakiej formie będziecie prezentować swoją ofertę: czy bardziej tekstowo – opisowo, czy też w sposób obrazkowy – większa ilość ilustracji, infografik, przekazu multimedialnego. Czy zamierzacie korzystać z kanałów Social mediowych zsynchronizowanych z waszą stroną internetową?

Krok czwarty: Określenie wymagań dotyczących strony www


Przygotowując się do złożenia zamówienia powinniśmy wiedzieć, czego oczekujemy lub będziemy oczekiwać w przyszłości od naszej strony www. Jeżeli wiemy, że nie będziemy mieć czasu na uzupełnianie treści, aktywną komunikację z odbiorcą – internautom. Strona ma spełniać tylko funkcję informacyjną to założeniu, wystarczy nam tzw. „wizytówka internetowa” z krótkim opisem oferty, danymi kontaktowymi – formularzem szybkiego kontaktu. Jeżeli jesteśmy ambitni, mamy trochę więcej czasu i nastawiamy się na częste aktualizację treści na stronie, chcemy aktywnie uczestniczyć w rozwoju naszego „portalu” musimy wybrać inny rodzaj produktu. Nasza strona będzie musiał mieć wdrożony system zarządzania treścią, tak, aby można było uzupełniać informację – treści – oferty bezpośrednio z panelu administracyjnego. Dodatkowo jeżeli będziemy chcieli w przyszłości lub lepiej na etapie tworzenia strony mieć możliwości pozycjonowania – optymalizacji, ten aspekt też musi być zaznaczony już na etapie projektowania witryny. Podejmując decyzję o uruchomieniu sklepu internetowego, który ma być głównym kanałem dystrybucji naszej oferty, musimy mieć świadomość, że ten wariant będzie najdroższy w wykonaniu, optymalizacji i ewentualnych niezbędnych aktualizacjach.

Krok piaty: Wycena stworzenia strony www


Poniżej przedstawiamy jak rozkłada się cena strony w stosunku do rodzaju, wielkości, funkcjonalności. Wizytówka jest najtańszą formą strony www – a sklep internetowy najbardziej wymagającą propozycją pod względem finansowym.

internetowa wizytówka firmy (podstawowa strona do 5 zakładek)
firmowa strona www (średnio rozbudowana strona do 10 zakładek, podstawowe elementy
funkcjonalności, system zarządzania CMS, możliwości prezentacji multimedialnych)
rozbudowana strona firmowa (galerie, system zarządzania, edytowane slidery,)
mały portal internetowy (powyżej 30/40 zakładek, w pełni edytowalny systemem CMS)
– duży portal tematyczny (powyżej 100/200 zakładek tematycznych – z systemem zarządzania)
sklep internetowy (najbardziej wymagająca forma strony komercyjnej)

Te podstawowe pytania a bardziej odpowiedzi na nie, pozwolą Państwu na określenie wstępnych założeń dotyczących swojej strony www. Następnym etapem będzie znalezienie odpowiedniej firmy, projektanta, grafika, który wszystkie Państwa pomysły urzeczywistni i wdroży na Waszej stronie www.