Bardzo często spotykamy się z określeniami: “agencja reklamowa”, “producent reklam”, czy  “pracownia reklam” i traktujemy te pojęcia jako równoważne i określające ten sam rodzaj usług. Chcemy w tym krótkim artykule przedstawić zasadnicze różnice pomiędzy tymi pojęciami. Wbrew pozorom agencja reklamowa, agencja reklamy to nie to samo znaczenie co pracownia reklamowa.

A jakie są różnice ? Dość znaczne, począwszy od nazwy, a skończywszy na bezpośrednim zakresie działania. Aby zrozumieć te podstawowe różnice, musimy mieć świadomość czym zajmują się podmioty używające tych różnych nazw własnych.

Zobacz różnice pomiędzy Agencją reklamową a pracownią reklam
[tblock title="Agencja reklamowa vs producent reklam" sectext=" "]

Agencja reklamowa Analiza reklama marketing

Główne działania agencji reklamowej: kreacja + realizacja + analiza

Agencja reklamowa – kreacja pomysł analiza

To Firmy zajmujące się tworzeniem kampanii reklamowych, łączących kilka lub kilkanaście produktów reklamowych z szerokiego wachlarza możliwości promocyjnych. Dbają o spójny wizerunek “reklamowanego” produktu, Firmy, usługi. Koordynują i wspólnie ze zleceniodawcą określają grupę docelową, do której dana kampania jest adresowana. Zadaniem Agencji reklamy jest Tworzenie wspólnego zgodnego z założeniami, “wizerunku reklamowanego produktu, usługi, marki itp” Agencja reklamowa ma za zadanie oprócz koordynacji wielu zakresów działań marketingowych, również analizę skuteczności działań, badania i określenia grup docelowych do których dana kampania reklamowa ma dotrzeć. Agencja reklamowa ma za zadanie opracowanie skutecznej strategii opartej na wielu dostępnych mediach promocyjnych, aby osiągnąć założony cel założony w planach kampanii reklamowej.

[tblock tag="h3" title="Monitoring i analiza interaktywnych akcji promocyjno-reklamowych." sectext=" "]

Główne i najważniejsze zakresy działania Interaktywnych Agencji promocyjno reklamowych:

Pełna -kompleksowa obsługa graficzna i projektowa kampanii reklamowych. Koordynacja, planowanie, monitorowanie, raportowanie wyników kampanii. Produkcja materiałów niezbędnych do wykorzystania w kampanii reklamowej przeprowadzanych przy użyciu wielu zróżnicowanych mediów reklamowych. Pełna kontrola nad wynikami kampanii przeprowadzanych przez wiele kanałów dystrybucji przekazu reklamowego:

  • reklama telewizyjna
  • reklama internetowa
  • reklama radiowa
  • reklama prasowa

Agencja reklamowa - analiza realizacja poczynań reklamowych

Agencja reklamowa to połączenie wielu koncepcji i działań

[tblock tag="h4" title="Pracownia reklamy - Producent reklam czy agencja reklamowa?" sectext=" "]

Pracownia reklamy – firma reklamowa

Grupa Firm reklamowych zajmująca się stricte zagadnieniami produkcji konkretnych i jasno określonych produktów reklamowych. Pracownie reklamowe to producenci reklam wykonujące zlecenia z szerokiej grupy zakresu reklamy zewnętrznej i wewnętrznej. Pracownie – producenci reklam, bardzo rzadko zajmują się koordynacją – organizacją dużych kampanii medialnych, gdyż nie jest to ich główną domeną działania. Pracownie – producenci reklam, przyjmują zlecenia między innymi od Agencji reklamowych na produkcję konkretnych produktów związanych z Kampaniami reklamowymi organizowanymi przez Agencje reklamowe – Firmy producenckie.

Zakres działania Pracowni i firm reklamowych:

Produkcja reklam dla klienta bezpośredniego, oraz obsługa podmiotów gospodarczych, firm – przedsiębiorstw, agencji reklamowych, których potrzeby nie obejmują globalnych kampanii reklamowych.

[tblock tag="h4" title="Pracownia reklamowa jest producentem reklam - ale nie jest typową agencją reklamową." sectext=" "]

Projekty reklam – studio grafiki komputerowej

Pracownia reklam najczęściej posiada zaplecze w postaci Studia Grafiki Komputerowej, grafików komputerowych, którzy bez problemów stworzą logo, projekt wizytówki, papieru firmowego, ulotki reklamowej, czy opracowanie projektów na samochód, witrynę sklepową, billboard czy baner. Typowa pracownia reklamowa nie będzie jednak wstanie przygotować profesjonalnego planu dużej, zaawansowanej kampanii z usługą badania rynku, grup docelowych z dokładną i głęboką analizą poczynań marketingowych. Pracownia reklamowa, nie będzie konkurencyjna cenowo w przygotowaniu tego typu usług, gdyż nie ma wypracowanych rabatów w domach mediowych, działach sprzedaży mediów reklam telewizyjnych, radiowych, internetowych, outdoorowych. Przy budżetach opiewających na miliony złotych, każdy % rabatu robi dużą kwotę końcową.

Większe Pracownie reklamowe często posiadają urządzenia niezbędne do produkcji elementów do przeprowadzenia większych outdoorowych kampanii reklamowych. Ten zakres obejmuje elementy druku i wydruków wielkoformatowych. Usług związanych z produkcją i montażami elementów kampanii reklamowych jakimi mogą być wielkogabarytowe banery reklamowe, siatki mesh, billboardy, elementy BTL użyte w przeprowadzeniu kampanii promocyjnych. Pracownie reklamowe, mają zazwyczaj bardzo zróżnicowaną ofertę reklamową – kierowaną do grupy klientów końcowych, czyli tych którym wystarczają produkty reklamowe reklamujące konkretne i niezależne produkty

cennik usług reklamowych - agencja reklamy samart
Zobacz: cennik agencji reklamowej
Oklejanie samochodów osobowych = TopTextil
Reklama na samochód – od czego zależy cena usług reklamowych?
Flagi firmowe i reklamowe w ofercie SamArt
Flagi firmowe i reklamowe – zobacz ofertę.