AUDYT STRON INTERNETOWYCH WWW
Audyt stron internetowych w obecnej dobie niepodzielnie panującej nam, najbardziej popularnej wyszukiwarki Google, stał się podstawowym i pierwszorzędnym elementem pozycjonowania. Pozycja naszej strony w jej rankingu zależy od bardzo wielu czynników. Dobrą wiadomością, jest to, że sama wyszukiwarka – dzięki udostępnionym narzędziom własnym w dużej mierze podpowiada nam co nieco. Podpowie między innymi jakie kryteria musi spełniać nasza strona, aby jej zaplecze było jak najbardziej zoptymalizowane pod główne i najważniejsze wytyczne google.
Na wpływ w rankingu – czyli pozycje w wyszukiwarce między innymi ma wpływ zastosowania się do tych wytycznych. Co one obejmują, czego dotyczą, jak je odnaleźć na stronie i zastosować, tak aby spełniały coraz to bardziej podnoszące się wymagania najbardziej popularne wyszukiwarki?.
AUDYT STRONY PIERWSZYM KROKIEM DO POZNANIA SŁABYCH I MOCNYCH ELEMENTÓW WITRYNY – STRONY WWW
JAKIE ELEMENTY POWINIEN ZAWIERAĆ PODSTAWOWY AUDYT STRONY WWW?
Audyt strony
w skrócie, powinien zawierać wyniki analizy naszego portalu w rozbiciu o kilka grup funkcyjnych. W zależności od rodzaju, audyt strony możemy podzielić na kilka podgrup:
- podstawowy audyt
- rozbudowany audyt strony www
- dogłębna analiza strony wraz z badanie i selekcją profilu linków
SAMODZIELNY AUDYT – CO POWINIENEŚ SPRAWDZIĆ?
- prawidłowa nazwa naszej strony dla wyszukiwarek
- zoptymalizowane tytuły
- zoptymalizowane opisy treści identyfikowane z frazami kluczowymi naszej witryny
- prawidłowe rozmieszczenie znaczników: H1/H2/H3/H4…
- stan indeksowania naszej strony
- sprawdzenie i kontrola map strony dla wyszukiwarki
- sprawdzenie występowania i poprawności wygenerowanego pliku robots.txt
- sprawdzenie responsywności witryny na urządzeniach mobilnych
- analiza słów kluczowych w treści – kodzie strony
- występowanie unikalnych treści na stronie
- szybkość działania strony w oparciu o parametry rekomendowane przez google
- szybkość otwierania się strony (jej ciężar – waga) dla urządzeń mobilnych oraz stacjonarnych
- optymalizacja wielkości grafik występujących na stronie
- optymalizacja oznaczeń tytułów grafik
- odpowiednia ilościowo i jakościowo ilość fraz/słów kluczowych generujących przez stronę
- sprawdzenie profilu linków wewnętrznych w obrębie strony
- analiza zaplecza wskazującego i linkującego do naszej witryny (linkowanie zewnętrzne)
- analiza widoczności strony w sieci
- wychwycenie wewnętrznych błędów (braki nagłówków, zerwane linki wewnętrzne)
- prawidłowe opisy zdjęć (niezbędne do możliwości wyszukiwania obrazem)
Dużą część powyższych wybranych elementów możemy wykonać we własnym zakresie. Może zająć nam to więcej czasu ale czasami warto poznać choćby część mechanizmów odpowiedzialnych za prawidłowe działanie SEO na naszej stronie. Korzystając z narzędzi dostępnych w sieci jesteśmy wstanie samodzielnie rozpocząć przygodę z pozycjonowaniem i audytowaniem stron www. Jeżeli nie macie czasu, nie interesują Was zagadnienia SEO – jesteście znudzeni tego typu tematami – zapraszamy do niezobowiązującego kontaktu.
CENA WYKONANIA AUDYTU STRONY WWW
Cena wykonania audytu strony zależy od wielkości witryny – ilości stron, podstron do sprawdzenia. Drugim czynnikiem jest rodzaj audytu. Czy przeprowadzamy podstawową diagnozę strony, czy sięgamy głęboko w jej strukturę, robiąc kompleksowy, głęboki audyt z raportem, zaleceniami, ewentualnie z ofertą uzupełnienia – poprawy błędów generowanych przez stronę. Z pewnością tańszą opcją będzie wykonanie audytu i optymalizację strony firmowej z kilkoma lub kilkunastoma podstronami, od głębokiej analizy sklepu internetowego czy rozbudowanego bloga – portalu z kilku tysiącami podstron, zakładek, grafik zdjęciowych czy filmów prezentowanych z poziomu strony. Najtańsze oferty prostego audytu zaczynają się od kwot na poziomie 400,00 – 600,00 zł. Nie liczmy w tym przedziale cenowym na kompleksowy i rozbudowaną diagnozę naszej strony. Z pewnością zostaną sprawdzone parametry szybkości strony z podziałem na urządzenia mobilne i stacjonarne. Poznamy z pewnością ogólny stan indeksowania. Dowiemy się o ilości stron zaindeksowanych w google. Będziemy znać najbardziej istotne błędy generowane na stronie głównej oraz na najważniejszych podstronach. Bardziej rozbudowane i dokładne oferty rozpoczynają się realnie od kwot 1000,00 – 1200,00 zł i w zależności od rodzaju i ilości badanych parametrów i wielkości witryny mogą sięgać kilku – kilkunastu tysięcy. W skład rozbudowanego audytu dostaniemy informację o ilości prowadzonych do naszej witryny linkach. Dowiemy się więcej o systemie wewnętrznego linkowania. Poznamy z pewnością informacje o generowanym ruchu w porównaniu do konkurencji. Poznamy również kto – jakie firmy są naszymi największymi konkurentami w sieci i na jakie frazy są pozycjonowane.
OPTYMALIZACJA SEO TWOJEJ STRONY – POZNAJ OFERTĘ
Po przeprowadzeniu badania strony, powinniśmy poznać jej możliwości i sposób radzenia sobie w sieci. Wszystkie te informacje powinniśmy dostać w formie pisemnego raportu od firmy przeprowadzającej audyt. Powinny być tam zawarte najważniejsze z parametrów strony oraz te pozornie mniej istotne. Po zapoznaniu się z wynikami audytu będziemy musieli podjąć decyzję co robić dalej? Dalszym krokiem powinien być proces optymalizacji strony. Proces oparty powinien być w odpowiedzi na wyniki audytu i dostosowany do planowanych przez inwestora celów. Cele inwestycji poznamy po rozmowie z właścicielem strony (portalu) i po przeprowadzeniu wspólnej analizy strony i podsumowaniu spostrzeżeń i wniosków. Po porównaniu tych wyników firma powinna zaproponować strategię działania mającą na celu sprostaniu wyznaczonym celom.