AUDYT STRON INTERNETOWYCH WWW
Audyt stron internetowych w obecnej dobie niepodzielnie panującej nam, najbardziej popularnej wyszukiwarki Google, stał się podstawowym i pierwszorzędnym elementem pozycjonowania. Pozycja naszej strony w jej rankingu zależy od bardzo wielu czynników. Dobrą wiadomością, jest to, że sama wyszukiwarka – dzięki udostępnionym narzędziom własnym w dużej mierze podpowiada nam co nieco. Podpowie między innymi jakie kryteria musi spełniać nasza strona, aby jej zaplecze było jak najbardziej zoptymalizowane pod główne i najważniejsze wytyczne google.
Na wpływ w rankingu – czyli pozycje w wyszukiwarce między innymi ma wpływ zastosowania się do tych wytycznych. Co one obejmują, czego dotyczą, jak je odnaleźć na stronie i zastosować, tak aby spełniały coraz to bardziej podnoszące się wymagania najbardziej popularne wyszukiwarki?.
Niezbędne będzie wykonanie audyty strony.
CO POWINIEN ZAWIERAĆ PODSTAWOWY AUDYT STRONY?
Audyt strony
w skrócie, powinien zawierać wyniki analizy naszego portalu w rozbiciu o kilka grup funkcyjnych. W zależności od rodzaju, audyt strony możemy podzielić na kilka podgrup:
- podstawowy audyt
- rozbudowany audyt strony www
- dogłębna analiza strony wraz z badanie i selekcją profilu linków
Podstawowy audyt stron www zawiera sprawdzenie głównych i najważniejszych elementów budowy naszego serwisu internetowego. W większości takie sprawdzenie strony możemy wykonać we własnym zakresie, używając narzędzi, które występują w wersjach bezpłatnych jak i te komercyjne w 100% płatne i najbardziej rozbudowane. Od czego zatem zacząć chcąc sprawdzić nasza stronę pod względem wytycznych Google? Pierwszym krokiem będzie uzyskanie danych z Google Webmaster Tools, które nam podpowiedzą jak nasza strona jest postrzegana przez wyszukiwarkę. Jest tam kilka bardzo przydatnych narzędzi, z których warto korzystać. Aby nie rozpisywać się zanadto w aspektach technicznych, poniżej prezentujemy co powinniśmy sprawdzić i na co zwrócić uwagę, aby nasza strona poprawiła wyniki organiczne w przeglądarkach.
SAMODZIELNY AUDYT – CO MUSISZ SPRAWDZIĆ?
- prawidłowa nazwa naszej strony dla wyszukiwarek
- zoptymalizowane tytuły
- zoptymalizowane opisy treści identyfikowane z frazami kluczowymi naszej witryny
- prawidłowe rozmieszczenie znaczników: H1/H2/H3/H4…
- stan indeksowania naszej strony
- sprawdzenie i kontrola map strony dla wyszukiwarki
- sprawdzenie występowania i poprawności wygenerowanego pliku robots.txt
- sprawdzenie responsywności witryny na urządzeniach mobilnych
- analiza słów kluczowych w treści – kodzie strony
- występowanie unikalnych treści na stronie
- szybkość indeksowania strony
- szybkość otwierania się strony (jej ciężar – waga)
- optymalizacja wielkości grafik występujących na stronie
- optymalizacja oznaczeń tytułów grafik
- odpowiednia ilościowo i jakościowo ilość fraz/słów kluczowych generujących przez stronę
- sprawdzenie profilu linków prowadzonych na nasza stronę
- analiza zaplecza wskazującego i linkującego do naszej witryny
Ten powyższy podstawowy audyt strony możemy wykonać we własnym zakresie, korzystając z narzędzi dostępnych w sieci. W przypadku potrzeby wygenerowania bardziej zaawansowanego – rozszerzonego audytu – prosimy o kontakt – przygotujemy odpowiednią ofertę.
OD CZEGO ZALEŻY CENA WYKONANIA AUDYTU STRONY WWW?
Najogólniej mówiąc, cena zależy od wielkości witryny – ilości stron, podstron do sprawdzenia. Drugim czynnikiem jest rodzaj audytu. Czy przeprowadzamy podstawową diagnozę strony, czy sięgamy głęboko w jej strukturę, robiąc kompleksowy, głęboki audyt z raportem, zaleceniami, ewentualnie z ofertą uzupełnienia – poprawy błędów generowanych przez stronę. Z pewnością tańszą opcją będzie wykonanie audytu i optymalizację strony firmowej z kilkoma lub kilkunastoma podstronami, od głębokiej analizy sklepu internetowego z kilku tysiącami podstron, zakładek, grafik zdjęciowych czy filmów instruktażowych.