AUDYT STRON INTERNETOWYCH WWW


Audyt stron internetowych w obecnej dobie niepodzielnie panującej nam, najbardziej popularnej wyszukiwarki Google, stał się podstawowym i pierwszorzędnym elementem pozycjonowania. Pozycja naszej strony w jej rankingu zależy od bardzo wielu czynników. Dobrą wiadomością,  jest to, że sama wyszukiwarka – dzięki udostępnionym narzędziom własnym w dużej mierze podpowiada nam co nieco. Podpowie między innymi  jakie kryteria musi spełniać nasza strona, aby jej zaplecze było jak najbardziej zoptymalizowane pod główne i najważniejsze wytyczne google.

Na wpływ w rankingu – czyli pozycje w wyszukiwarce między innymi ma wpływ zastosowania się do tych wytycznych. Co one obejmują, czego dotyczą, jak je odnaleźć na stronie i zastosować, tak aby spełniały coraz to bardziej podnoszące się wymagania najbardziej popularne wyszukiwarki?.

Niezbędne będzie wykonanie audyty strony.

CO POWINIEN ZAWIERAĆ PODSTAWOWY AUDYT STRONY?


 

Audyt strony

w skrócie, powinien zawierać wyniki analizy naszego portalu w rozbiciu o kilka grup funkcyjnych. W zależności od rodzaju, audyt strony możemy podzielić na kilka podgrup:

  • podstawowy audyt
  • rozbudowany audyt strony www
  • dogłębna analiza strony wraz z badanie i selekcją profilu linków

Podstawowy audyt stron www zawiera sprawdzenie głównych i najważniejszych elementów budowy naszego serwisu internetowego. W większości takie sprawdzenie strony możemy wykonać we własnym zakresie, używając narzędzi, które występują w wersjach bezpłatnych jak i te komercyjne w 100% płatne i najbardziej rozbudowane. Od czego zatem zacząć chcąc sprawdzić nasza stronę pod względem wytycznych Google? Pierwszym krokiem będzie uzyskanie danych z Google Webmaster Tools, które nam podpowiedzą jak nasza strona jest postrzegana przez wyszukiwarkę. Jest tam kilka bardzo przydatnych narzędzi, z których warto korzystać. Aby nie rozpisywać się zanadto w aspektach technicznych, poniżej prezentujemy co powinniśmy sprawdzić i na co zwrócić uwagę, aby nasza strona poprawiła wyniki organiczne w przeglądarkach.

SAMODZIELNY AUDYT – CO MUSISZ SPRAWDZIĆ?


 

  • prawidłowa nazwa naszej strony dla wyszukiwarek
  • zoptymalizowane tytuły
  • zoptymalizowane opisy treści identyfikowane z frazami kluczowymi naszej witryny
  • prawidłowe rozmieszczenie znaczników: H1/H2/H3/H4…
  • stan indeksowania naszej strony
  • sprawdzenie i kontrola map strony dla wyszukiwarki
  • sprawdzenie występowania i poprawności wygenerowanego pliku robots.txt
  • sprawdzenie responsywności witryny na urządzeniach mobilnych
  • analiza słów kluczowych w treści – kodzie strony
  • występowanie unikalnych treści na stronie
  • szybkość indeksowania strony
  • szybkość otwierania się strony (jej ciężar – waga)
  • optymalizacja wielkości grafik występujących na stronie
  • optymalizacja oznaczeń tytułów grafik
  • odpowiednia ilościowo i jakościowo ilość fraz/słów kluczowych generujących przez stronę
  • sprawdzenie profilu linków prowadzonych na nasza stronę
  • analiza zaplecza wskazującego i linkującego do naszej witryny

Ten powyższy podstawowy audyt strony możemy wykonać we własnym zakresie, korzystając z narzędzi dostępnych w sieci. W przypadku potrzeby wygenerowania bardziej zaawansowanego – rozszerzonego audytu – prosimy o kontakt – przygotujemy odpowiednią ofertę.

OD CZEGO ZALEŻY CENA WYKONANIA AUDYTU STRONY WWW?


Najogólniej mówiąc, cena zależy od wielkości witryny – ilości stron, podstron do sprawdzenia. Drugim czynnikiem jest rodzaj audytu. Czy przeprowadzamy podstawową diagnozę strony, czy sięgamy głęboko w jej strukturę, robiąc kompleksowy, głęboki audyt z raportem, zaleceniami, ewentualnie z ofertą uzupełnienia – poprawy błędów generowanych przez stronę. Z pewnością tańszą opcją będzie wykonanie audytu i optymalizację strony firmowej z kilkoma lub kilkunastoma podstronami, od głębokiej analizy sklepu internetowego z kilku tysiącami podstron, zakładek, grafik zdjęciowych czy filmów instruktażowych.