Koronawirus w kontekście oferowanych przez nas usług i produktów reklamowych.
Szanowni Państwo..
W tym krótkim wpisie chcieliśmy przedstawić ewentualnie utrudnienia i zmiany, które mogą pojawić się w związku z rozwijająca się obecnością korona wirusa w Chinach i Europie. Absolutnie nie chcemy szerzyć paniki i powielać teorii spiskowych. Koronawirus jest problemem nie tylko zdrowotnym ale również gospodarczym. Bez względu na to kiedy zostanie w naszym kraju fizycznie wykryty – wpływ na działania w naszej branży zaczyna mieć już dzisiaj. Nie jest żadną tajemnica, że większość oferowanych w branży reklamowej produktów, opiera się na dostawach półproduktów i elementów bazowych z największego rynku światowego, jakim są Chiny. Od kilkunastu dni otrzymujemy niepokojące informacje dotyczące znacznych opóźnień w planowanych dostawach już zamówionych komponentów i elementów reklamowych.
Na dzień dzisiejszy wiele fabryk (zdecydowana większość) i eksporterów w Chinach, prewencyjnie nie wznowiło po “Chińskim Nowym Roku” produkcji i eksportu. Co gorsze na chwile obecną, nie mamy potwierdzonych informacji, kiedy sytuacja wróci do normy. Przewidujemy, że nawet po unormowaniu się zagrożenia epidemiologicznego w Chinach, konsekwencje tej anormalnej sytuacji będą mogły trwać wiele miesięcy.
Koronawirus – jaki może mieć wpływ na naszą ofertę?
Jakie są fakty? Łańcuchy stabilnych dostaw z Chin zostały niestety już zerwane. Nie mamy wiarygodnych informacji kiedy zostaną wznowione i powrócą do stabilnego działania.
Mamy również zapowiedzi, że ewentualne kolejne pojawiające się dostawy, będą z pewnością droższe od poprzednich. Nie wiemy na jakie zmiany cenowe musimy być przygotowani.
Na obecną chwilę pracujemy cały czas w oparciu na stanach magazynowych, mamy jednak świadomość, że one też niestety się skończą.
Prosimy zatem, aby przy planowaniu większych akcji marketingowych kontaktować się w sprawach cen przed przygotowaniem oferty dla klienta końcowego. Wartości cennikowe mogą się w każdej chwili zmienić – bez wcześniejszego powiadamiania. Należy je obecnie traktować jako wartości orientacyjne. Mogą występować braki dostępności niektórych oferowanych finalnych produktów (np. systemy wystawiennicze, systemy szybkiej prezentacji, ścianki, prezentery, rollupy, x-banery itp.)
Na dzień dzisiejszy nie zmieniamy swoich cenników, gdyż pracujemy na zakupionych wcześniej materiałach a nie znamy jeszcze konkretnych cen jakie będą obowiązywać w nowych dostawach.
Mamy nadzieję, że obecna sytuacja niebawem się unormuje, czego wszystkim serdecznie życzymy.