LIVE STREAMING
KRAKÓW WIELICZKA MAŁOPOLSKA

Streaming online - realizacje transmisji internetowych online

LIVE Streaming Online to kolejna usługa świadczona przez naszą firmę, którą chcieliśmy Państwu zarekomendować. Realizujemy relacje – transmisje  jednokamerowe, dwukamerowe  w wersji ekonomicznej. Jak również bardziej rozbudowane projekty oparte na wielokamerowych relacjach na żywo. Zapewniamy nagłośnienie oraz oświetlenie stremowanego eventu.

W ostatnich tygodniach i niepokojących trendach związanych z rozwojem epidemii koronawirusa, SamART poszerzył ofertę opartą na usługach audio – wideo. Live streaming do sieci to możliwość realizacji zaplanowanych działań marketingowych bez bezpośredniego udziału publiczności w danym wydarzeniu. To możliwość kontynuacji zaplanowanych eventów – akcji promocyjnych, szkoleń, paneli dyskusyjnych, konferencji, wystąpień itp.

Transmisja – przekaz online – transmisja offline może być realizowany w dwu podstawowych wariantach. Pierwsza usługa to forma video transmisji offline (przekaz bezpośredni obrazu na media wewnętrzne zlecającego) z pominięciem strumieniowana do sieci. Do źródeł tych należą między innymi telebimy, ekrany prezentacyjne, wewnętrze monitory wizyjne, ekrany konferencyjne itp.) Transmisje realizowane są tylko na potrzeby osób bezpośrednio związanych z wydarzeniem wewnętrznym. Najbardziej popularną jest jednak Live streaming online – czyli strumieniowy przekaz audio-video na najbardziej popularne platformy internetowe: Facebook | YouTube | Twitter |  

LIVE STREAMING – GDZIE ZNAJDUJE ZASTOSOWANIE?

LIVE STREAMING znany jest również pod nazwami bliskoznacznymi: „Stream Online”,  „Streaming online”,  „Transmisja na żywo” , „Realizacja transmisji online” to nic innego jak usługa związana z realizacją transmisji audio – video poprzez strumieniowanie w czasie rzeczywistym na dowolnie wybrane platformy oferujące możliwość przyjęcia zakodowanego streamu. Do live streamingu niezbędne jest zastosowanie urządzenia rejestrującego obraz i dźwięk z możliwością wysłania treści w przekazie transmisji na żywo. Mówiąc prościej: musimy posiadać urządzenia umożliwiające przekaz obrazu i dźwięku do urządzenia przechwytującego. Następnie serwery dekodujące na platformach internetowych dokonują transmisji na wybrane kanały dystrybucyjne. Najbardziej popularnymi są platformy social mediowe: Facebook, YouTube, Twitter, WebPage, 

STREAMING  popularne narzędzie video marketingu.

Live Streaming  to coraz bardziej popularne i coraz częściej używane narzędzie marketingowe. Popularność i dostępność platform oferujących możliwość przeprowadzania transmisji live stała się niezmiernie skutecznym elementem marketingu. Brak ograniczeń terytorialnych, masowa dostępność, potencjalnie wysoka docieralność to niezaprzeczalne atuty tej nowej formy reklamy. Przyciągnięcie uwagi klienta do swojego produktu czy marki stało się o wiele prostsze i osiągalne dla firm i osób z potencjalnie  niewielkimi budżetami reklamowymi. Dobrze zaplanowana kampania reklamowa z użyciem mediów strumieniowanych bardzo skutecznie wspiera tradycyjne techniki reklamowe. 


Jedno i wielokamerowe transmisje stramingowe

STREAMING ONLINE – JAKIE EVENTY SĄ NAJCZEŚCIEJ TRANSMITOWANE?

Do najczęściej strumieniowanych relacji na żywo należą wszelkiego rodzaju:

    • konferencje firmowe
    • szkolenia online
    • relacje z eventów
    • webinary
    • wydarzenia sportowe
    • akcje promocyjne
    • koncerty muzyczne
    • wydarzenia polityczne
    • relacje z pokazów mody
    • eventy religijne
    • panele dyskusyjne 
Usługi Streamingowe Live na żywo - transmisje online
Relacje online z wydarzeń sportowych

Realizacja live streamingu z wydarzeń sportowych.

Streaming z konferencji i eventów firmowych

Realizacje streamingowe jedno – wielokamerowe z konferencji i eventów statycznych

Live Streaming Realizacje na żywo z koncertów

Streaming online z koncertów i innych wydarzeń kulturalnych.


Transmisje online -Streaming wielokamerowy przy użyciu mikserów wideo

STREAMING LIVE DOSTĘPNY DLA KAŻDEGO?

Jakie możliwości kryją się za realizacjami streamu online przedstawiliśmy w powyższej publikacji. Jednakże są pewne różnice w samej technice i jakości usługi. Najprostszym i najczęściej stosowanym w wersji amatorskiej jest streaming live jednokamerowy. Może go przeprowadzić praktycznie każdy użytkownik telefonu czy tabletu. Użycie najbardziej dostępnego narzędzia  jakim jest telefon komórkowy, spowodował niesamowity wzrost popularności tej formy przekazu. 
Praktycznie każdą amatorską jednokamerową realizację można wykonać we własnym zakresie przy zaangażowaniu minimalnych środków. Skuteczność tego połączenia daje praktycznie nieograniczone możliwości streamowania. Są to jednak rozwiązania do zastosowań prywatnych – amatorskich.

Wszędzie tam gdzie gdzie priorytetem jest jakość. Możliwość wielokamerowego przekazu – wprowadzenie dodatkowych elementów graficznych, kontrola nad torem audio, niezbędne jest użycie specjalistycznych – dedykowanych rozwiązań. LIVE STREAMING ONLINE na kilka platform jednocześnie,  z zaawansowanym systemem statystyk, wprowadzeniem elementów interakcji, jest już bardziej skomplikowaną usługą. Takich rozwiązań nie da się wykonać w pojedynkę i przy użyciu telefonu komórkowego.

NAJBARDZIEJ POPULARNE PLATFORMY STREAMINGOWE

 Jednymi z pierwszych, którzy udostępnili platformy i technologię do realizacji bezpłatnych transmisji live były Facebook i Youtube. Od tego czasu czyli od 2016 roku, praktycznie każdy użytkownik telefonu komórkowego, komputera czy innego urządzenia mogącego być w t w trybie online jest wstanie przeprowadzić amatorską – „jednokamerową transmisje na żywo” z każdego miejsca świata gdzie dostępny jest internet.  Profesjonalny streaming wielokamerowy niestety jest już obarczony wieloma dodatkowymi wymaganiami technicznymi i jego realizacja nie jest już tak prosta.


ILE KOSZTUJE TRANSMISJA LIVE STREAMING?

Przechodzimy do bardzo istotnej kwestii czyli ceny realizacji transmisji video do internetu. Cena usługi uzależniona jest od kilku bardzo istotnych elementów. 

    • ilość kamer na evencie niezbędnych do zrealizowania usługi
    • ilośc operatorów zaangażowanych w przedsięwzięcie
    • rodzaju planowanej transmisji (statyczna – dynamiczna)
    • sposobu i rodzaju obsługi audio (realizator dźwięku – ilości mikrofonów, ilości odsłuchów, monitory odsłuchowe).
    • dodatkowych elementów wzbogacających przekaz (krany kamerowe, ekrany ledowe, streaming z perspektywy lotu ptaka).
    • użycie kamer bezprzewodowych – mobilne transmisje dynamiczne
    • rozbudowany wymagający przekaz audio (duża ilość mikrofonów wraz z infrastrukturą)
    • czasu trwania eventu – transmisji online
    • orientacyjnej ilości planowanych oglądających (streaming na platformy inne niż FB |YT
    • odległości planowanego wydarzenia od siedziby zleceniobiorcy – koszty logistyczne
    • ponadstandardowych wymagań jakościowych przeprowadzanego streamingu – zaawansowane systemu kodowania przekazu
    • ilości platform na które mają być realizowane transmisje
    • dostępnej infrastruktury sieciowej (internetowej)
    • dodatkowych innych ponadstandardowych wymagań realizacyjnych

LIVE STREAMING 4YOU – POWIEDŹ CZEGO POTRZEBUJESZ A MY POWIEMY ILE TO KOSZTUJE?

Do podstawowej wyceny usługi potrzebujemy poznać minimum 4 informacje

  • Ilość kamer – ilość operatorów 
  • Planowane platformy transmisji i czas streamingu online
  • Miejsce realizacji i rodzaj eventu
  • Wymagana rozdzielczość transmisji

Usługa ekonomiczna oparta jest na kodeku H.264
Dostępna opcja kodowania HEVC – H.265 (wyższa jakość transmisji)

Zapraszamy do współpracy.

Live streaming z wydarzeń sportowych

LIVE STREAMING CENNIK – PRZYKŁADOWE PAKIETY CENOWE

Poniżej przedstawiamy kilka podstawowych pakietów cenowych live streamingu realizowanych na terenie Polski.

 

PAKIET STREAMINGOWYSTREAMING DO 2 GODZIN ONLINECENA NETTO
PAKIET 1 Kam1 kamera statyczna, mixer video, realizator wizji, komputer broadcastowy, do 4 elementów graficznych w transmisji,od 990,00
PAKIET 2 Kam2 kamery statyczne, mixer video, realizator wizji, do 6 elementów graficznych w transmisji,od 1490,00
PAKIET 3 Kam3 kamery statyczne, mixer video, realizator wizji, operator kamery, media player,od 1990,00
PAKIET 3 Kam+3 kamery (2 statyczne + jedna z operatorem), realizator wizji, mixer video, do 8 elementów media player, pozostałe j.w.od 2490,00
PAKIET 3 Kam++3 kamery (1 statyczna + 2 dynamiczne z operatorami), mixer video, realizator wizji, do 12 elementów media player w emisji. Pozostałe j.w.od 3490,00
PAKIET 4 Kam4 kamery statyczne (bez operatorów) pozostałe parametry j.wod 2990,00
PAKIET 4 Kam+4 kamery (3 statyczne + jedna dynamiczna z operatorem) Pozostałe j.w.od 3290,00
PAKIET 5 Kam+5 Kamer (4 statyczne + jedna dynamiczna z operatorem) Pozostałe j.w.od 3990,00
INNE PAKIETY DO WYCENY INDYWIDUALNEJ.Maksymalna ilość kamer w transmisji- 16szt. Dodatkowe opcje: kompleksowa realizacja akustyczna oraz oświetleniowa.
Dostępne opcje dodatkowe: streaming z drona, kran filmowy do 11m, ekrany diodowe itp.
Wycena streamingu ponadstandardowego wymaga zapoznania się z wymaganiami zamawiającego.
Do uzgodnienia.

 

Podane wartości cenowe są kwotami netto do których należy doliczyć 23% podatku VAT.
Ceny w pakietach zawierają: usługę streamingu na jedną wybraną platformę, profesjonalny mixer video, komputer broadcastowy, realizatora wizji,
niezbędne okablowanie, kamery, operatorów w transmisjach dynamicznych

 

UWAGA !  WARTOŚCI W CENNIKU NIE ZAWIERAJĄ:

Kosztów dojazdu na event – liczony w dwie strony z lokalizacji Wieliczka
Budowy sieci internetowej w przypadku braku stacjonarnych – stabilnych łącz sieciowych
Realizacji audio z osobnym akustykiem – ścieżka audio podana na mikser jako suma z konsoli akustyka po stronie zamawiającego.
Realizacji oświetlenia planu – do kalkulacji po zapoznaniu się z wymaganiami produkcji.
Elementów dodatkowych: mikrofonów, mikroportów, odsłuchów, ekranów podglądowych, kranów filmowych, ekranów diodowych,
systemów bezprzewodowej transmisji video i innych nie wymienionych w podstawowym opisie usługi streamingu.

Powyższe elementy nie ujęte w cenniku wymagają oddzielnej kalkulacji jako elementy ponadstandardowe. Ich wycena wymaga skonkretyzowanych i określonych
wymagań określonych przez producenta eventu.