Marketing internetowy i skuteczna reklama – 3 sposoby na użytkowników Adblocka

Internauci zmęczeni wszechobecnymi reklamami starają się w miarę możliwości ograniczać ich ilość na ekranie. Często stosują do tego Adblock – dodatek do przeglądarki internetowej, który blokuje część reklam, w zależności od zastosowanych w nim filtrów. Rozwiązanie, które jest tak popularne wśród przeglądających, stanowi spory problem dla webmasterów, gdyż ogranicza im możliwość monetyzacji udostępnianych w sieci treści. Przyjrzyjmy się, jak marketing internetowy radzi sobie z Adblockiem.

Marketing internetowy – blokowanie dostępu do strony użytkownikom Adblocka.

Najprostsza metoda walki z aplikacją blokującą reklamy to blokowanie dostępu do treści użytkownikom korzystającym z dodatku antyreklamowego. Polega ona na zastosowaniu skryptu, który wykrywa blokadę i prosi internautę o dodanie danej strony do wyjątków w Adblocku. Przeglądający zobaczy wtedy reklamy na danym portalu, a jednocześnie nie będzie musiał wyłączać skryptu, który na innych stronach zadziała poprawnie.

Marketing internetowy - jak reklamować się w internecie

Metoda ta nieźle sprawdza się na portalach, z których użytkownicy korzystają wielokrotnie, np. czasopisma online, prognozy pogody, fora czy bieżące dane dla inwestorów. Niemniej jednak, jeśli internauta chce tylko zajrzeć na dany blog, szukając konkretnej informacji przy pomocy wyszukiwarki, przy ujrzeniu okienka proszącego o dodanie wyjątku do Adblock, zapewne wróci do Google i skorzysta z innej strony.

Blokowanie stron dla użytkowników AdBlock - skuteczny marketng internetowy

Wykorzystanie reklam ściśle związanych z tematyką portalu

Innym sposobem na poprawę monetyzacji kontentu może być dobranie reklam znakomicie zgranych z tematyką stron. Po pierwsze, bardziej niszowe banery często umykają filtrom Adblocka. Po drugie, marketing internetowy ściśle dobrany pod użytkownika nie będzie go raził, więc istnieje duża szansa, że czytelnik zrezygnuje z blokowania danego serwisu.

Przy wyborze tego rozwiązania należy oszacować, czy wykorzystanie alternatywnych metod promocji się opłaci. Z pewnością jednak dobranie reklamy do tematyki strony podniesie komfort korzystania z materiałów. Promocja wypróbowanego sklepu z rybkami na lokalnym forum akwarystycznym, czy też wypożyczalni narzędzi na blogu dla majsterkowiczów może nawet okazać się atutem, a nie utrapieniem.


Wprowadzenie abonamentu za dostęp do treści wolnej od reklam

Kolejnym rozwiązaniem, które pozwoli monetyzować kontent, mimo stosowania Adblocka przez internautów, jest wprowadzenie abonamentu dla użytkowników. Najczęściej wiąże się to z dodatkowymi bonusami dla płatnych członków, np. dostępem do limitowanych materiałów, specjalnych aplikacji, czy tematów na forum. Mało kto będzie zainteresowany płaceniem wyłącznie za brak reklam. Niemniej jednak, jeśli portal oferuje usługi wymagające logowania, lub treści chronione paywallem, warto dodać tą opcję do płatnego pakietu, aby podnieść jego atrakcyjność w oczach użytkownika.

Marketing internetowy staje przed licznymi wyzwaniami. Popularność Adbloka wśród internautów wymaga przemyślenia strategii promocyjnych i dobrania ich do charakterystyki portalu. Dzięki sprytnym rozwiązaniom możliwa jest zarówno skuteczna reklama, jak i właściwa monetyzacja stron www, przy jednoczesnym zachowaniu komfortu użytkowników.”


Zobacz również – może zainteresują Cię poniższe tematy.