Często się zdarza, że klienci chcąc zaoszczędzić na konstrukcji, lub wiedząc, że jego baner nie będzie przez dłuższy czas demontowany, zleca montaż bezpośrednio do elewacji budynku.
O ile montaż 10 – 20m2 banera, nie przysparza problemów, to w przypadku banera o powierzchni powyżej 100m2, zaczynają się lekkie “schody”.
Jeżeli na dodatek, baner ma być montowany na 20-30m wysokości, to mamy twardy orzeszek do zgryzienia. Ale z nim również można sobie poradzić :-). banery reklamowe-montaż z podnośnika-wizja lokalna. Do montażu takiego banera, trzeba się przygotować.
Zaczynamy więc od wizji lokalnej, sprawdzamy możliwości użycia różnych technik montażowych, sprawdzamy wypełnienie ściany, możliwości podwieszenia na dachu dla alpinistów. Sprawdzamy możliwość podjechania podnośnika koszowego i rozwinięcia jego ramienia. Musimy znać wysokość budynku, aby móc dobrać odpowiedni sposób montażu.
PAMIĘTAJ – PODNOŚNIKI TO MAKSYMALNA WYSOKOŚĆ PODWIESZENIA do 20m, jedynie straż pożarna – (wojewódzka,) posiada sprzęt mający większe możliwości, ale ceny są odstraszające, a i dograć terminy jest bardzo trudno.
Tak więc, jeżeli znamy format reklamy i wysokość montażu, musimy dobrać materiał podkładowy pod wydrukowanie reklamy i wybrać technikę montażu. Jeżeli wysokość montażu, nie przekracza 15m od podłoża, możemy zastanawiać się nad użyciem podnośnika (jeżeli ma miejsce na bezpieczne operowanie wysięgnikiem).
Zwróć uwagę na linie energetyczne, linie telefoniczne, konary drzew i inne przeszkody uniemożliwiające bezpieczne operowanie ramieniem.
PAMIĘTAJ – BEZPIECZEŃSTWO PRACY JEST NAJWAŻNIEJSZE. NIE PODEJMUJ SIĘ MONTAŻU – GDZIE NAJWAŻNIEJSZYM KRYTERIUM JEST NISKA CENA I MUSISZ RYZYKOWĆ ZDROWIEM SWOICH WSPÓŁPRACOWNIKÓW !
Jeżeli nie ma możliwości użycia podnośnika, ratujemy się techniką alpinistyczną. Bez względu jaką technikę wybierzemy, musimy kierować się podobnymi zasadami bezpieczeństwa i zasad montażu. W przypadku montażu do konstrukcji, praktycznie nie ma większych problemów.
Przy bezpośrednim montażu do podłoża, bez konstrukcji musisz się trochę bardziej postarać i mieć pełną kontrolę nad ekipą montażową (alpiniści). Pamiętaj, że baner z punktu widzenia osoby montującej (będącej na ścianie), wygląda zupełnie inaczej, niż z punktu widzenia osoby obserwującej to wszystko z perspektywy.
Aby mieć pełny kontakt z montażystami musisz się zaopatrzyć w radiotelefony. Jest to najmniej stresujący sposób łączności, przy tego typu montażach. Jeżeli nie wiesz o co chodzi, to wyobraź sobie środek nocy, w dużym mieście, gdzie ludzie zaczynają już usypiać, a ty masz “pająki” (montażystów wysokościowych) podwieszone 40m na chodnikiem. Nagle chcesz im oznajmić, że coś nierówno wisi lub nie daj Boże odpada. Będziesz musiał się wydzierać się, budząc wszystkich dookoła i ściągając na siebie służby porządkowe. A wtedy zaczynają się głupie pytania straży miejskiej lub policji.
Jeżeli uznają, że zakłócasz spokój, montaż może zostać przez nich przerwany i masz nerwówkę (jeżeli termin jest napięty:-(baner reklamowy drukowany – montaż na ścianie budynku. Aby uniknąć tego typu nieprzyjemnych konfrontacji, używaj sprzętu radiotelefonicznego.
Gdy wszystko jest gotowe to zaczynamy montaż
- Zwymiaruj dokładnie ścianę i ustal jej bezwzględny środek.
- Zaznacz na banerze bezwzględny środek (punkt centralny banera)
- Montaż zaczynamy od środka – kierując równomiernie się w lewą i prawą stronę, naciągając delikatnie baner na hakach rozporowych montowanych w podłoże ściany. Trzeba zwrócić uwagę aby na powierzchni banera, nie robiły się fałdy i pomarszczenia.
- Jeżeli, macie już zamontowaną górę banera, w podobny sposób zaczynacie montować boki. Baner nie może być zbyt mocno naciągany, gdyż zaczną się pojawiać fałdy szpanujące (czyli pofałdowanie od nadmiernego naciągnięcia lub nienaciągnięcia).
- Jeżeli macie już zamontowane, górne i boczne strony banerka, pozostaje do montażu dół, z którym postępujecie w podobny sposób, korygując montowany baner.
- Po zamontowaniu wszystkich punktów robicie wizję lokalną z pewnej odległości (perspektywy z jakiej klient zazwyczaj ocenia wykonaną pracę) i ewentualnie naciągacie lub luzujecie haki, które nadmiernie deformują płaszczyznę banera. W efekcie końcowym, baner ma być gładki, bez fałd, nierówności i niedociągnięć.