od czego zależy cena reklamy

Wiele razy spotkaliśmy się z pytaniami dotyczącymi wycen oraz rozbieżności z nimi związanych. W różnych firmach, podobne lub takie same usługi mogą być wyceniane inaczej. W tym artykule odpowiemy na pytanie skąd biorą się różnice w wycenie konkretnych usług i produktów za przykład podając reklamę i oklejenie samochodu.

Pierwszym powodem, pomijając rozbieżności w polityce cenowej, są różnice w wycenie, które wynikają najczęściej z niedokładnego określenia specyfikacji zlecenia.

Cena reklamy na samochodzie – pomiary

Chcąc okleić samochód mamy do wyboru wiele różnych opcji cenowych. Bezpośrednie przełożenie na cenę będzie miała technika oklejenia, wybór materiału podkładowego oraz powierzchnia, którą zamierzamy okleić.

Pierwszym krokiem jest wykonanie pomiaru auta wraz z dokumentacją fotograficzną, która jest niezbędna zarówno na etapie projektowania reklamy, jak i obliczeń dotyczących potrzebnego materiału. Część klientów wybiera opcję częściowego oklejenia (np. dane teleadresowe i adres www – naklejone bezpośrednio na lakier samochodu, inni klienci chcą mieć półkolorową grafikę, która zmienia całkowicie charakter i wygląd pojazdu).

Pomiar i wykonanie zdjęć jest bardzo ważnym etapem, który pozwoli nam na dobranie odpowiedniej techniki wykonania reklamy, oceny stopnia trudności – skomplikowania projektu do realizacji, a później do aplikacji już na konkretnym samochodzie.

Różnice w cenie oklejenia auta

Zupełnie inaczej wyceniona zostanie typowa grafika wektorowa na foliach monomerycznych, średniookresowych – od reklamy wykonanej na foliach wylewanych, czy polimerowych. Różnica w zakupie tych podstawowych materiałów sięga nawet 400%. Następnym równie ważnym elementem mającym wpływ na wycenę jest rodzaj reklamy. Co rozumiemy pod tym pojęciem? W skrócie jest to określenie, jakich technik musimy użyć aby spełniały oczekiwania i wymagania klienta.

Aby móc poznać ten ważny aspekt, niezbędnym jest krótka rozmowa i pokazanie realizacji na podstawie których będziemy wiedzieć, czy wycena ma obejmować grafiki zdjęciowe czyli tzw. „bitmapy”, czy ma być zintegrowana w całości z treścią wektorową, czy dopuszczalny jest tzw. „collage” bitmapy z tekstem? Czy może będziemy brać pod uwagę pełnopowierzchniową grafikę drukowaną, wraz z zabezpieczeniem w postaci aplikacji folią ochronną?

Jeżeli ten kolejny etap mamy uzgodniony, to w przypadku reklam pełnokolorowych (zdjęcia, grafiki, drukowane tła) jest przeprowadzenie selekcji materiałów graficznych, które będą znajdować się na pojeździe, czyli wszystkie te elementy, które zostaną użyte do wykonania projektu graficznego reklamy na samochodzie.
W tym przypadku mamy kilka możliwości:

  • materiały niezbędne do projektu dostarcza klient
  • materiały zdjęciowe wykonuje nasza agencja
  • materiały będą zakupione z profesjonalnego banku zdjęć

Efekt finalny, oklejenie samochod

Reklama na samochodzie jest wizytówką firmy. Każdy Klient chce, aby reklama wyglądała profesjonalnie i estetycznie. Dlatego tak ważny jest wybór materiałów graficznych. Jeżeli chcemy osiągnąć wymarzony efekt musimy mieć materiały, które pozwolą nam wykonać atrakcyjną reklamę.

Często Klienci dostarczając materiały zapominają o jakości i rozdzielczości. Naszym zadaniem jest tak doradzić w kwestii materiałów, aby finalnie (po wydrukowaniu) i oklejeniu móc cieszyć się świetnym efektem.

Materiały pobrane ze strony internetowej, czy z projektu ulotki, folderu, katalogu które są słabej jakości, (czytaj: „za małej rozdzielczości”) często nie nadają się do wydrukowania w technice wielkoformatowego druku cyfrowego.

Oczywiście zawsze możemy wydrukować taki plik, ale efekt końcowy z pewnością nie będzie zgodny z oczekiwaniami klienta. Cena reklamy – oklejenia samochodu – pojazdu w zależności od techniki aplikacji i rodzaju użytej folii przedstawia się następująco – od opcji najtańszych, do wycenianych najwyżej:

  • reklama wektorowa wykonana na foliach monomerowych
  • reklama wektorowa aplikowana na foliach polimerowych
  • reklama wektorowa na foliach wylewanych
  • collage grafika wektorowa z elementami drukowanymi (zdjęcia)
  • oklejenie cało powierzchniowe pojazdu folie wylewane
  • reklama cało powierzchniowa folia wylewana wraz z laminacją ochronną

Po poznaniu głównych wytycznych zlecenia, analizie posiadanych przez klienta, materiałów, możemy zacząć przygotowywać wiążącą ofertę na wykonanie konkretnej reklamy na wybranym pojeździe.

Similar Posts