ULOTKA REKLAMOWA


Ulotka reklamowa – ulotka informacyjna to jeden z najbardziej popularnych produktów działu poligrafii reklamowej. Oferta naszej firmy obejmuje bardzo szeroki asortyment tego produktu. W zależności od potrzeb i planowanego kanału dystrybucyjnego, proponujemy różne warianty produkcyjne, w rozbiciu na nakład, format docelowy, gramaturę i wymagania dodatkowe – ponadstandardowe. Oferta SamArt obejmuje kompleksowa obsługę produkcyjną począwszy od sporządzenia analizy potrzeb, grupy docelowej czyli fachowe doradztwo, poprzez profesjonalny projekt ulotki wraz z wykonaniem lub zakupem niezbędnych fotografii, aż po wydrukowanie i opcje dodatkowe związane z uszlachetnieniem i logistyką.


Projektujemy Ulotki DL dla wymagających -Projektowanie graficzne zgodne z koncepcją rozwoju firmy - projektowanie ulotek
Druk ulotek reklamowych

DOBRA ULOTKA REKLAMOWA


DLA KOGO I W JAKIM CELU CHCEMY JĄ WYDRUKOWAĆ?

To pierwsze a zarazem podstawowe pytanie, które należy sobie zadać jeszcze przed uruchomieniem zlecenia. Element ten powinien być ustalony na początku zlecenia czyli na etapie projektowania. Projekt ulotki musi spełniać graficznie założenia, które zostały przez zlecającego jasno określone. Zapraszamy.

W pierwszej kolejności należy zastanowić się nad grupą docelową oraz rodzajem dystrybucji projektowanej graficznie ulotki. Inaczej powinna wyglądać ulotka, która dystrybuowana jest poprzez wewnętrzną strukturę ekskluzywnego hotelu, restauracji, kancelarii adwokackiej w porównaniu z ulotką reklamującą Fast food, myjnię samochodową, czy skup złomu. Oczywiście nie ujmując żadnej z prowadzonych działalności, należy powiedzieć sobie prawdę, że grupy docelowe wyżej wymienionych firm są zupełnie odmienne. Dlatego też pierwszym czynnikiem. na który należy zwrócić szczególną uwagę jest dokładna analiza, kto ma być adresatem docelowym naszej poligraficznej formy reklamy.

ULOTKA REKLAMOWA – JAKIE POWINNA ZAWIERAĆ TREŚCI?

Jeżeli już wiemy kto ma być odbiorcą naszej ulotki, to w kolejnym kroku powinniśmy przeanalizować jakie istotne informacje powinny się na niej znaleźć. Nie ma szablonu, czy też skonkretyzowanego wykazu informacji które powinna zawierać odnośnie treści reklamowych. Na pewno powinniśmy zamieścić informację o firmie, krótkiej ofercie opisowej. Nie może zabraknąć informacji kontaktowych: adres, telefon, strona www, email. Są to podstawowe dane, które pozwolą odnaleźć naszą siedzibę w przypadku zainteresowania ofertą. Bardzo istotnym czynnikiem będzie umieszczenie adresu naszej strony internetowej. To właśnie za pomocą strony www, mamy okazję przekonać potencjalnego klienta do wybrania właśnie naszej oferty i nawiązania współpracy.

Zatem najbardziej istotnymi – ważnymi elementami ulotki są:

  • nazwa produktu – firmy – oferty
  • logo firmy umieszczone – wkomponowane graficznie w układ ulotki
  • blok opisowy czyli treść reklamowa – informacyjna ulotki
  • dane kontaktowe – adres siedziby lub miejsca świadczenia konkretnej usługi
  • adres strony internetowej www
  • wyselekcjonowane elementy graficzne mające identyfikować i zachęcać do skorzystania z oferty.
Ulotka reklamowa - Cennik druku ulotek reklamowych

ULOTKA – ELEMENTY WZBOGACAJĄCE WARTOŚĆ GRAFICZNĄ


Nawet najlepiej opisana tekstowo oferta, nie spełni swojego zadania, jeżeli nie będzie korelowała z treściami graficznymi, w postaci wysokiej jakości fotografii, info grafiki, czy opracowanego innego obrazu. Skąd pozyskać materiały graficzne na naszą ulotkę? Często spotykamy się ze sformułowaniem, „to nie problem – poszukam w internecie i dostarczę Państwu”. Niestety jest to błędne podejście do tematu.

LEGALNE FOTOGRAFIE ILUSTRACJE ZDJĘCIA DO ULOTEK – gdzie je znaleźć?

Fotografie, ilustracje dostępne w sieci czy na innych stronach, są w 99% chronione Prawem autorskim. Pozyskane w sposób nielegalny stanowią problem i dla klienta i dla firmy, która na podstawie dostarczonych materiałów wykonuje projekt ulotki – folderu czy katalogu. W naszym przypadku zdecydowanie i stanowczo odradzamy klientom pozyskiwania materiałów w ten sposób!. Wskazujemy inne możliwości w postaci np. indywidualnie wykonanych sesji zdjęciowych danego produktu, elementów usługi, produkcji, czy firmy. W przypadkach, gdy ilustracje nie muszą koniecznie przedstawiać konkretnego elementu oferty, zachęcamy do zakupu zdjęć w wyspecjalizowanych Bankach Fotografii. Doradzamy i zachęcamy do legalnego pozyskania materiału do projektowania naszej indywidualnej ulotki. W obecnych czasach nie jest to duży wydatek. Poniżej przykłady i adresy dwu najbardziej popularnych banków materiałów zdjęciowych.

Podstawowym komercyjnym bankiem fotografii pozostaje niezmiennie:
Bank fotografii ShutterStock, oraz  Fotolia – Adobe Stock

Istnieją również banki fotografii darmowych, z których również możecie Państwo pobrać legalnie materiały z dziedziny fotografii produktowej, wizerunkowej krajobrazowej itd. W tym przypadku należy bardzo wnikliwie przeczytać warunki licencji udostępnienia materiałów czyli ważne informacje o prawach autorskich.

Nawołujemy w 100% do legalnej formy pozyskania fotografii i ilustracji. Państwa ulotka – folder czy katalog, nabędzie indywidualnych cech pozwalających bardziej skutecznie wyróżnić się wśród konkurencji, choćby przez pryzmat uczciwości i rzetelności przygotowanych projektów.

Fotografia reklamowa - obiektyw do aparatu - kamery

ILE KOSZTUJE ULOTKA REKLAMOWA?

Cena ulotki zależy od kilku podstawowych czynników. Pierwszym bardzo znaczącym jest planowany nakład docelowy. Zasada jest prosta – im wyższy nakład tym cena za sztukę będzie niższa. Ta zależność tyczy się tak druku cyfrowego  jak i offsetowego. Drugim elementem mającym wpływ na cenę jest gramatura podkładu. Im gramatura wyższa tym cena podąża w tym samym kierunku – czyli rośnie. Ostatnim kluczowym detalem mającym niebagatelny wpływ na cenę, jest sposób i rodzaj uszlachetnienia. Najtańszą formą uszlachetnienia jest lakier offsetowy. Najdroższymi mogą być połączenia kilku rodzajów uszlachetnień: np. foliowanie + lakierowanie miejscowe + złocenie  (srebrzenie) itp. Poniżej przedstawiamy przykładowy cennik ulotki w układzie standardowym.


 50 szt.100 szt.250 szt.500 szt.1000 szt.2500 szt5000 szt.
Ulotka A7 kreda błysk: 90gr55,00 zł + VAT65,00 zł + VAT75,00 zł + VAT95,00 zł + VAT120,00 zł + VAT190,00 zł + VAT250,00 zł + VAT
Ulotka A7 kreda błysk: 130gr60,0 zł + VAT70,00 zł + VAT85,00 zł + VAT120,00 zł + VAT130,00 zł + VAT200,00 zł + VAT270,00 zł + VAT
Ulotka A7 kreda błysk: 170gr65,00 zł + VAT75,00 zł + VAT90,00 zł + VAT140,00 zł + VAT140,00 zł + VAT220,00 zł + VAT290,00 zł + VAT
Ulotka A7 kreda błysk: 250gr70,00 zł + VAT80,00 zł + VAT100,00 zł + VAT150,00 zł + VAT150,00 zł + VAT250,00 zł + VAT320,00 zł + VAT
Ulotka A7 kreda błysk: 300gr75,00 zł + VAT85,00 zł + VAT110,00 zł + VAT130,00 zł + VAT160,00 zł + VAT260,00 zł + VAT350,00 zł + VAT
Ulotka A7 kreda błysk: 350gr80,00 zł + VAT90,00 zł + VAT120,00 zł + VAT150,00 zł + VAT180,00 zł + VAT280,00 zł + VAT370,00 zł + VAT

LINK DO PEŁNEGO CENNIKA ULOTEK


W przypadku wątpliwości czy jakichkolwiek pytań dodatkowych – jesteśmy do dyspozycji i służymy pomocą.