REKLAMA NA SAMOCHODACH
Reklama na samochodach – to jedna z najbardziej popularnych form prezentacji treści informacyjnych i reklamowych. Mobilność reklamowanych treści jest nieocenioną formą przy planowaniu kampanii, czy możliwości dotarcia do nowych rynków lub potencjalnych klientów.
Reklamy na samochodach
możemy podzielić na dwie podstawowe grupy:
- małoformatowe (samochody osobowe, vany, małe pojazdy dostawcze, busy);
- wielkoformatowe reklamy na samochód do których najczęściej należą: naczepy TIR, duże przyczepy samochodowe, samochody ciężarowe, autobusy, pojazdy specjalne, sztywne zabudowy typu kontenery.
Podstawowe techniki wykonywania reklam na samochodach:
- aplikacje z folii monomerycznych (płaskie powierzchnie)
- aplikacje z folii polimerowych (małe przetłoczenia – nierówne powierzchnie)
- aplikacje z folii wylewanych (większe przetłoczenia. Zróżnicowanie powierzchnie podkładowe).
- grafiki reklamowe – wektorowe (wycinane z folii samoprzylepnych)
- grafiki reklamowe pełno kolorowe – drukowane w wielkim formacie
- reklamy typu collage – połączenie reklam wektorowych z pełno kolorowymi wydrukami wielkoformatowymi.


REKLAMY NA SAMOCHODACH
Reklama na pojazdach samochodach to znana od wielu lat forma ekspozycji. W przypadku reklam na pojazdach wielkogabarytowych TIR, to możliwość dotarcia do nowych odbiorców reklamy w kraju i zagranicą. Tego typu reklama to najtańsza forma identyfikacji Firmy macierzystej lub produktu. Mobilność reklam samochodowych to atut w dotarciu do nowych rynków i potencjalnych klientów.
SamART od 1992 roku specjalizuje się w wielkoformatowej reklamie na pojazdach, samochodach, przyczepach, zabudowach i plandekach samochodów dostawczych, ciężarowych, zespołów przewoźnych i wielkogabarytowych naczep.
Oferta nasza obejmuje tradycyjne reklamy na mniejszych pojazdach użytkowych metodą wykonania reklamy na samochodach a aplikacji z folii samoprzylepnych oraz grafik wspomaganych wielkoformatowym drukiem cyfrowym. Poprzez połączenie tych dwóch technik jesteśmy w stanie stworzyć niepowtarzalne formy graficzne ograniczone jedynie wyobraźnią klienta.
REKLAMY NA SAMOCHODACH – TECHNIKA WYKONANIA
Grafiki reklamowe na pojazdach, wykonujemy najczęściej z zastosowaniem wielkoformatowego druku solventowego. W zależności od płaszczyzn podkładu – drukujemy na foliach monomerycznych, polimerowych lub wylewanych. Na powierzchnie okienne stosujemy folię ONE WAY VISION, zapewniającą widoczność od wewnątrz pojazdu, a z zewnątrz eksponującą grafiki pełno kolorowe. Folia One Way Vision – mówiąc językiem bardziej zrozumiałym, tworzy po prostu efekt lustra weneckiego.
Wykonywane przez nas reklamy możemy na życzenie klienta zabezpieczyć przed ścieraniem i uszkodzeniami mechanicznymi. Najpopularniejszą metodą zabezpieczenia jest pokrycie wydrukowanych grafik aplikatorem ochronnym lub laminatem

Reklamy na samochód – wybór techniki wykonania.
Aplikacje reklam na samochodach z folii monomerycznych na płaskie powierzchnie.

Najtańszą formą oklejenia – samochodów, to wykonanie aplikacji reklamowych w postaci treści wektorowych. Co to oznacza? Jest to rodzaj reklam wykonywanych poprzez nacięcie, wybranie i zaaplikowanie folii bezpośrednio na karoserie samochodu. Reklamy te są projektowane bez elementów druku wielkoformatowego. Tym sposobem realizacji wykonujemy najczęściej napisy, loga, wycinane elementy bez grafik rastrowych czyli zdjęć. Ważnym elementem jest odpowiedni dobór kolorystyki, tak aby reklamowana treść była widoczna i kontrastowa. Nie dopuszczalnym jest stosowanie kolorów ciemnych na karoserię samochodu o kolorze lakieru o podobnej tonacji barw. Najbardziej przydatna i prostą metodą sprawdzenia czytelności reklamy na pojeździe jest wykonanie zdjęcia samochodu. Następnie wyskalowanie fotografii i nałożenie zaprojektowanych napisów reklamowych w jakimkolwiek programie graficznym. Ten prosty projekt pozwoli nam na ocenę doboru i kontrastu wybranej kolorystyki.
Do tego typu reklam w zależności od wymaganych trwałości stosujemy trzy najbardziej popularne rodzaje folii:
– najtańsza to folia monomeryczna na płaskie powierzchnie samochodów
– średnia półka cenowa na lekko obłe powierzchnie pojazdów to folia polimerowa
– najbardziej zaawansowana w aplikacji to folia wylewana – najbardziej trwała, ale również najdroższa z prezentowanych propozycji. Stosowana przy oklejaniu samochodów pełnym kolorem.
Wszystkie omawiane powyżej metody realizacji reklam w technice wektorowych, to najbardziej ekonomiczny sposób oklejenia – wykonania grafiki reklamowej na karoserii pojazdu.
Reklama na samochód w postaci wielkoformatowych wydruków na foliach.

Ten rodzaj reklamy polecamy klientom, którzy oprócz celu informacyjnego, chcą uzyskać efekt dekoracyjny realizowanej reklamy. Najczęściej ta forma grafiki oparta jest na połączeniu treści wektorowych z aplikacją drukowaną. W zależności od głównych założeń, może być wykonana w wersji ekonomicznej jako collage, łączony na karoserii tworząc bardziej wysublimowana formę przekazu reklamowego. Taka forma realizacji niestety jest już mniej ekonomiczna od standardowych grafik wektorowych. Ale jeszcze mieści się w zasięgu większości firm z relatywnie małym budżetem. Reklamy na samochodach tego typu w zależności od planowanej powierzchni ekspozycyjnej możemy wykonać na foliach polimerowych (mniejsze przetłoczenia). Większe przetłoczenia wymagają folii wylewanych.
Trzecią grupą grafik reklamowych na samochody to reklamy klejone na foliach wylewanych.

Najbardziej popularne zastosowanie tego rodzaju folii to oklejenie cało powierzchniowe aplikacji grafik zakrywających w 100% powierzchnię blacharską i często szybową oklejanego pojazdu. Jest to bardzo podobna technika do aplikacji zmiany kolory pojazdu foliami wylewanymi. W tym, określonym przypadku treść reklamowa będzie elementem tworzących nawierzchniowy przekaz wizualny zintegrowany z elementami naturalnych przetłoczeń samochodu. Do tego typu grafik niestety całość musi być realizowana na najbardziej kosztownych foliach wylewanych. W miejscach przeszkleń stosowana jest folia One Way Vision. Tam gdzie nie musi być zachowana widoczność, lepszą alternatywą – bardziej trwałą jest również oklejenie jak w przypadku karoserii wylewaną folią 3D.
Jaka jest trwałość grafik reklamowych na samochodach?

Tym pytaniem dochodzimy do sedna – czyli najważniejszego elementu w planowaniu wykonania reklamy na samochodzie. Trwałość oklejenia samochodu reklamą zależy od wielu istotnych czynników. Pierwszym z nich a w zasadzie najważniejszym, jest dbałość samego kierowcy o reklamę na swoim pojeżdzie. Bardzo duży wpływ na trwałość zależy od tego czy reklama była zabezpieczona laminatem ochronnym. Czy wydruk grafik był wykonany metodą druku UV / Hard Solwentowego czy też eco solwentowego. W ostatnim przypadku, trwałość reklamy jest relatywnie najmniejsza, ale za to jakość wydruków jest nieporównywalna w gamouncie kolorystycznym, jak i w wielkości kropli atramentów aplikowanych na folię. Bardzo duże znaczenie ma sposób eksploatacji samego pojazdu. Wiadomo, że jeżeli przemierza on 3000 – 4000 km miesięcznie, to również częściej jest myty i to nie zawsze przy użyciu zalecanych miękkich chemikaliów i gąbki z ciepłą wodą.
Nasz firmowy pojazd dostawczy oklejony foliami wylewanymi, wytrzymał ponad 5 lat w satysfakcjonującej kondycji. Grafiki były drukowane w technologii solwentu twardego. Całość reklamy była zalaminowana ochronnym laminatem płynnym. Nadmienić również trzeba, że nie robił on kilometraży jak w firmach transportowych. Ale wynik – tak czy siak, był dość dobry, można powiedzieć satysfakcjonujący.
Kolejnym czynnikiem mającym duże znaczenie, to miejsce garażowania pojazdu. Ważne czy stoi on w miejscu zacienionym, czy też na przestrzeni otwartej z mocną eksploracją promieniowania UV emitowanego przez słońce. Proszę nie wierzyć w cudowne właściwości wielkoformatowych wydruków na samochodach – ulegają one i uszkodzeniom mechanicznym. Jak również wypalaniu się kolorystyki na wydrukach. Wcześniej czy później niestety będziemy musieli zmierzyć się z problemem usunięcia reklamy z pojazdu.
Usuwanie starych grafik reklamowych z samochodów to będzie tematem następnego artykułu.
Zobacz również:
– projektowanie graficzne – realizacja projektów reklam na samochodach
– poznaj ofertę druku banerów reklamowych
– zobacz oferowane przez nas systemy wystawiennicze
Ile kosztuje reklama na samochód?
Zobacz jak wyliczane są ceny za reklamy na pojazdach. Mamy nadzieję, że
ten krótki artykuł pozwoli Państwu bardziej świadomie wybrać metodę wykonania reklamy na Państwa pojeździe