REKLAMA NA YOUTUBE

Czy warto reklamować się na Youtube - poznaj zalety

Reklama na Youtube – poznaj jej zalety.

Tylko w Polsce z serwisu YouTube korzysta niemal 20 mln użytkowników, już to pokazuje nam, że kampanie marketingowe przeprowadzane właśnie tam, dają ogromne możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Zastanawiasz się, jakie jeszcze zalety wynikają z reklamy na YouTube i czy warto w nią inwestować? Odpowiadamy!

Zalety reklam na YouTube

Kampanie marketingowe prowadzone na YouTube zaskakują swoją skutecznością. Z powodzeniem mogą konkurować, chociażby z kampaniami telewizyjnymi.  Reklamy na YT słyną z zaawansowanych możliwości kierowania reklam do określonej grupy docelowej. To jednak jedynie jedna z wielu zalet tego typu reklam. Jest jeszcze wiele innych, spośród których najważniejsze to:

Ogromny zasięg – tak jak zostało to już powiedziane na początku, tylko w Polsce z YouTube korzysta prawie 20 mln osób. Ta wartość stanowi prawie ¾ wszystkich polskich internautów. Nie ulega wiec wątpliwości, że dzięki reklamowaniu się właśnie tam zyskujemy możliwości dotarcia do bardzo szerokiego grona odbiorców.

Targetowanie – reklama na YouTube daje możliwość jej bardzo precyzyjnego kierowania do konkretnych grup docelowych. Dzięki czemu współczynnik konwersji, jaki możemy uzyskać, jest naprawdę wysoki. Warto wiedzieć również o tym, że na YouTube można przeprowadzać także działania remarketignowe. Promocje kierowane do osób, które wcześniej odwiedzały już naszą stronę czy kanał, jednak z różnych powodów nie dokończyły sesji.

Mierzalność wyników – wiele osób korzystających z reklam na YouTube jako jedną z głównych zalet tego rozwiązania wskazuje na możliwość bardzo szczegółowego mierzenia efektów prowadzonej kampanii reklamowej. Tego typu udogodnienia są możliwe dzięki Google AdWords, który zapewnia bezpłatny dostęp do szeregu bardzo użytecznych raportów analitycznych. Raportów pozwalających wyciągać wnioski i wciąż udoskonalać prowadzone kampanie marketingowe.

Korzystna cena – w porównaniu do reklam telewizyjnych koszt reklamy na YouTube jest znacznie niższy. Średnia cena za jedno wyświetlenie takiej reklamy to koszt od kilku do kilkunastu groszy. Biorąc pod uwagę fakt, że reklama ta dociera tylko do określonej grupy docelowej, jest to naprawdę korzystna stawka. Co ważne – za pominięte reklamy opłaty nie są naliczane.

Udostępnianie – jeżeli odbiorca reklamy uzna, że jest ona wartościowa, śmieszna lub po prostu ciekawa może się nią podzielić. To dzielenie polega na udostępnianiu jej przy pomocy np. social mediów. Social Media gwarantują jeszcze szerszy zasięg, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów.

Reklamuj firmę na youtube za pomocą filmów
Reklamy filmowe w social mediach - youtube - Facebook - Twitter

Reklamy video - filmy reklamowe na youtube

Dobry film reklamowy to podstawa

Wszystkie wymienione wcześniej korzyści dotyczą oczywiście kampanii. Prezentacji w których wykorzystano poprawne filmy promocyjne. Dobre materiały video to takie produkcje, które zachęcają do dalszej interakcji oraz nie odstraszają niską jakością. Warto pamiętać o tym, że źle przygotowane wideo może, zamiast pomóc, zaszkodzić wizerunkowi firmy. Dlatego też tak ważne jest, aby film reklamowy był wykonany profesjonalnie.

Oferta produkcji filmów szyta na miarę.

Film reklamowy nie musi być drogi. Jeżeli zamawiający i wykonawca dobrze przygotują się do realizacji, to ta forma reklamy może zostać uznana za relatywnie tanią. Nasz oferta skierowana jest dla osób, które mają świadomość znaczenia dobrej i przemyślanej produkcji. Dobry przemyślany scenariusz, dokładnie sporządzony brief – to  jedne z najważniejszych elementów mających wpływ na realizację zlecenia.

Produkcja spotów i reklam filmowych

Efektywna kampania na YouTube wymaga bardzo często pomocy specjalistów. Producentów, którzy wiedzą jak tworzyć reklamy. Reklamy które budzą u odbiorców emocje oraz budują u nich świadomość marki.

Pamiętać należy o tym, że YouTube zaraz po Google jest aktualnie największą wyszukiwarką internetową. Reklamy wideo, które są tam umieszczane, mają więc ogromny zasięg. Wykorzystując informacje o użytkownikach, mogą być one kierowane do określonej grupy docelowej, tak aby odniosły, jak najlepszy skutek oraz były możliwie jak najtańsze. Jeżeli zastanawiasz się, czy Twoja firma dysponuje budżetem, który pozwoliłby na taką reklamę, to musisz wiedzieć o tym, że produkcja reklam na YouTube jest relatywnie tania, W porównaniu do innych form reklamy, sporą stratą byłoby więc tego nie wykorzystać – reklama na YouTube to bowiem naprawdę skuteczna forma promocji.”


ZOBACZ RÓWNIEŻ