Reklamowanie marki – produktu- firmy w sieci

Reklamowanie i promocja w sieci staje się coraz częściej wykorzystywane przez wiele osób jako relatywnie jedną z tańszych form marketingu. Swoją popularność fakt ten zawdzięcza wielu korzyściom takim jak prostota, szeroki wybór opcji czy skuteczność. To nie jedyne plusy przyciągające reklamodawców do sieci. W internecie istnieje bardzo wiele różnego rodzaju sposobów reklamowania się, dzięki czemu każda osoba może dobrać odpowiedni do swoich preferencji i możliwości. Sposoby te są również atrakcyjne cenowo, gdyż nie musimy dysponować dużym budżetem jak w przypadku tradycyjnego reklamowana się np. poprzez ulotki czy billboardy. W dalszej części prezentujemy 5 najciekawszych sposobów reklamowania się w sieci od własnego bloga po publikacje sponsorowane. Podpowiadamy również, jakie korzyści ma dany sposób i kiedy warto go wybrać.

Blog strona www - narzędzie marketingu online
Strona firmowa - blog jako narzędzia reklamy

Reklamowanie marki  – Facebook Ads – Google Ads

Kolejnym bardzo popularnym sposobem na reklamowanie marki w internecie są reklamy np. w Facebook Ads czy Google Ads. Są to systemy reklamowe Facebooka i Google. Przy ich pomocy możemy wyświetlać reklamy na Facebooku lub w wyszukiwarce Google. Na portalu społecznościowym reklamy mają charakter typowych treści np. postów czy materiałów video. Samo uruchomienie kampanii jest bardzo proste. Po krótkim zapoznaniu się z kreatorem reklam wystarczy wybrać odpowiednie opcje takie jak budżet, harmonogram czy osoby, którym będzie wyświetlana reklama oraz rozpocząć emitowanie reklam. W cenie kilku – kilkunastu złotych możemy dotrzeć do kilkuset osób. Największym plusem reklamy na FB jest możliwość targetowania, czyli określania grupy odbiorców. Możemy określić — ile lat mają mieć odbiorcy, gdzie mają mieszkać czy czym się mają zajmować. Opcji takich jest kaset dzięki czemu możemy dostarczyć reklamę tylko tym osobom, które z założenia będą interesowały się naszą branżą. Płatności dokonuje się pod koniec każdego miesiąca lub po przekroczeniu 80 zł. Na podobnej zasadzie działa Google Ads. Posiada również prosty kreator reklam. Nasze reklamy są jednak wyświetlane opcjonalnie nad standardowymi wynikami wyszukiwania, na YouTube czy na stronach partnerów Google w formie graficznej.

Influencer Marketing – jeden z ciekawszych sposobów na skuteczną reklamę

Jednym z ciekawszych sposobów reklamowania się w internecie jest Influencer Marketing. Polega on na tym, iż osoby znane — rozpoznawalne lub liderzy w danej dziedzinie w zamian za opłatę polecają nasz produkt czy markę. W internecie istnieje wiele stron, które łączą influencerów z reklamodawcami. Wystarczy zarejestrować się na takim portalu, wybrać kategorie, danego influencera z konkretną liczbą fanów czy kanał promocji taki jak Facebook, Instagram. YouTube, blog itp. Po wybraniu odpowiedniej osoby, która spełni nasze oczekiwania, płacimy jej umówioną stawkę, a osoba ta tworzy materiał, w którym umieszcza nasz produkt oraz go poleca. Post czy nagranie video jest publikowane wraz z innymi materiałami danego influencera, a odbiorcy mają możliwość poznać naszą markę. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie z kilku względów. Pierwszym plusem jest możliwość taniego reklamowania się. Influencerzy z kilkuset fanami mogą żądać za reklamę ok. kilku — kilkunastu złotych. Dzięki temu bez wydawania dużych sum dotrzemy do szerokiej publiczności. Dużym plusem jest także polecanie produktu. Według wielu badań osoba, która ma do wyboru ich kilka, wybiera najczęściej ten polecany — nawet przez osobę nieznaną. Biorąc pod uwagę, że naszą markę poleca idol i osoba znana, reklama taka ma bardzo dużą moc. Wpływa to na budowanie relacji z klientem, pozyskiwanie nowych klientów i popularyzację marki.

Viral marketing - kolejna odmiana reklamy w sieci

Viral Marketing

Jednym z ciekawych sposobów reklamy jest również Viral marketing, czyli marketing wirusowy. Polega ona utworzeniu intrygujących i oryginalnych treści stylizowanych na amatorskie oraz wpleceniu w nie elementów marki. Może to być np. gra w ping-ponga patelniami firmy czy konkurs wypicia jak największej ilości napoju. Materiał taki udostępniany jest w internecie — np. w mediach społecznościowych i sam rozpowszechnia się jak wirus. Plusami Viral marketingu są brak kosztów dystrybucji, popularyzacja produktu, zwiększenie zasięgu i niskie koszty stworzenia reklamy.

Czy można samodzielnie reklamować się w sieci?

Naszym zdaniem tak. Każdy średnio zaawansowany użytkownik obsługujący swoją stronę firmową czy produktową, spełnia podstawowe założenia. Musi jednak  poświęcić czas na poznanie ogólne mechanizmów mających wpływ na zmiany pozycji. Musi trochę poeksperymentować, zaopatrzyć się na początek w kilka aplikacji do monitoringu i analizy osiąganych rezultatów. Polecamy jednak eksperymentowanie rozpocząć na stronie tzw. “zapleczowej” – stosując złotą zasadę: “Po pierwsze nie szkodzić” 🙂

Reklamowanie marki w sieci

Blog firmowy – strona www

Pierwszym i zarazem najpopularniejszym sposobem na promowanie swojej marki w sieci jest stworzenie własnego bloga czy strony www. Jest to główne miejsce w sieci marki czy produktu, który sprzedajemy. To właśnie na swojej stronie możemy umieszczać dowolne treści o dowolnej długości czy charakterze. W ten sposób możemy według własnej wizji zaprezentować markę czy udostępnić klientom pewne funkcjonalności. Założenie bloga lub strony internetowej obecnie jest bardzo proste i mamy do wyboru 3 możliwości. Pierwsza to stworzenie strony samodzielnie w programie przy pomocy kodu html, jeśli posiadamy takie umiejętności. Druga to stworzenie strony w kreatorach witryn — a trzeci to pomoc agencji marketingowych. Kreatory online są bardzo proste w obsłudze. Oferują zarówno darmowe lub płatne działanie (jeśli zależy nam na większej ilości szablonów czy dedykowanym adresie witryny). Tworzenie strony w takim kreatorze jest proste i polega jedynie na umieszczaniu konkretnych elementów takich jak tekst czy zdjęcie w konkretnej części strony. Najbardziej komfortowym rozwiązaniem jest zamówienie w cenie kilkudziesięciu — kilkuset złotych witryny w agencji reklamowej, która ją wykona i uruchomi.

Własna strona internetowa oprócz prezentowania oferty marki może również służyć do pozyskiwania klientów. Jeśli będziemy ją odpowiednio pozycjonować, czyli optymalizować pod wyszukiwarkę Google, znajdzie się ona wysoko w wynikach, a wielu klientów szukających danego hasła czy usługi bezpośrednio z wyszukiwarki przejdzie na naszą stronę. Pozycjonowanie możemy wykonywać samodzielnie lub zlecać je agencji marketingowej.

Facebook - Google ADS - Reklamuj się na social mediach
Marketing online - reklamuj ,arkę skuteczniej

Teksty sponsorowane – istotny element link buildingu

Bardzo korzystnym sposobem reklamowania się są teksty sponsorowane. Są one bardzo pomocne, szczególnie gdy budujemy naszą markę i zależy nam na zwiększeniu naszej popularności oraz zasięgu firmy. Teksty sponsorowane to teksty tematyczne w danej branży czy kategorii. Dostarczają one wielu cennych informacji czytelnikom. W ich treści — przeważnie na końcu zawarta jest subtelna reklama, dotyczą naszej firmy. Sam tekst nie ma jednak charakteru reklamowego i nie zawiera twardo zachęcania do kupienia naszej piły czy dekoracji. Reklama występuje w formie np. przytoczenia, iż ta konkretna firma jest liderem w branży czy posiada ciekawy asortyment. W artykule sponsorowanym doładowany jest link do naszej strony, co może być również potraktowane jako link building. Niektóre osoby wykorzystują te teksty właśnie do pozyskiwania linków zwrotnych i pozycjonowania swojej witryny. Teksty sponsorowane możemy zamawiać bezpośrednio u właścicieli poczytnych serwisów lub w agencjach marketingowych. Możemy też samodzielne wykonać tekst lub zlecić go copywriterowi, a następnie treść przekazać jedynie do samej publikacji. Ceny rozpoczynają się od kilkudziesięciu złotych za 1000 znaków stworzenia samego tekstu, a za samą publikację należy zapłacić w zależności od miejsca — od kilkudziesięciu złotych do nawet kilkunastu tysięcy złotych – w zależności od wielkości serwisu. Artykuły sponsorowane zwiększają zasięg marki, wpływają na nasz wizerunek i pozycję w branży.

Viral marketing - zobacz jakie to proste