Torby reklamowe
Ekologiczne torby reklamowe z nadrukiem – praktyczny gadżet budujący styl
Dzisiaj coraz częściej reklamowanym gadżetem są bawełniane torby z nadrukiem. Czy jednak rzeczywiście spełniają one swoją rolę? Oczywiście, że tak! Jednak, jak w przypadku absolutnie każdego gadżetu reklamowego, także i tutaj trzeba dobrze orientować się, kiedy takie ekologiczne torby reklamowe z nadrukiem zdadzą egzamin. Jak one działają, co jest ważne podczas ich projektowania, tudzież do jakiej grupy potencjalnych klientów będą one najlepsze. Te wszystkie kwestie omówione zostaną poniżej.
Jak działają ekologiczne reklamówki?
Otóż przede wszystkim trzeba wspomnieć już na początku, że torby reklamowe, to trochę niedoceniony gadżet. Torby reklamowe jednak mają w sobie ukryty potencjał. Trzeba podejść do niego w specyficzny sposób. Już na początku określając bardzo precyzyjnie target. Jak dokładniej one działają – postaramy się przybliżyć w tym właśnie artykule.
Generalna zasada działania wszystkich gadżetów reklamowych jest dość prosta – budują one podświadome, pozytywne skojarzenia z firmą. Osoba posługująca się na co dzień ekologiczną torbą reklamową na zakupy, będąc zadowolona z niej i uznaje ją za pożyteczną. Będzie także pozytywnie kojarzyła w podświadomości nazwę czy logo danej firmy. Mając do kupienia jakiś produkt, podświadomie szybciej wybierze produkt właśnie tej firmy, której ma torbę. Przy okazji doradzając np.znajomemu, gdzie może kupić on daną usługę, automatycznie pomyśli właśnie o firmie na torbie. Co więcej – widząc dany produkt w sklepie, a nie mając go nawet na liście zakupów, może dojść do wniosku, że w zasadzie to go jednak potrzebuje.
Warto wspomnieć, że każdy gadżet reklamowy, a już w szczególności tak zauważalny i często używany jak bawełniana czy papierowa torba reklamowa, trafia z przekazem do wielu innych osób. Torba reklamowa prezentuje treści nie tylko do tej jednej, która go nosi ale dla wszystkich tych, którzy mają okazję znajdować się w bezpośrednim jejsąsiedztwie. Podobne oddziaływanie jak powyżej pojawia się u rodziny, przyjaciół znajomych a nawet w przypadku większego natężenia bodźca, także i u przechodniów na ulicy. Co więcej zresztą – torby bawełniane reklamowe rzadko kiedy służą tylko jednej osobie. Najczęściej pożyczane są przez domowników, przyjaciół… A w ten sposób jeszcze bardziej zwiększamy krąg osób, do których trafia przekaz – reklama.
Budowanie stylu, utożsamianie się z firmą
Mało kto także rozpatruje ekologiczną torbę bawełnianą jako element stylizacji. Tymczasem właśnie tak powinno się na nią patrzeć. W końcu ktoś bierze ja na zakupy, nosi na ramieniu… Z tego też powodu warto spojrzeć na zaprojektowaną przez siebie torbę pod kątem estetycznym. Jeśli rzeczywiście będzie ona naprawdę ciekawie wyglądała do całej stylizacji, jej oddziaływanie także będzie mocniej wyrażone. Jak to się jednak ma do reklamy naszej firmy?
Otóż tak samo jak sweter, buty staniemy się elementem codzienności. To już nie będzie „uczelnia, do której trzeba specjalnie iść”, to po prostu będzie „nasza zwykła uczelnia”. Inni także będą ją postrzegać właśnie w tym kontekście.
Co więcej poprzez traktowanie bawełnianej torby z nadrukiem jako elementu stroju, dana osoba także pokazuje, że ta firma jest jej bliska. Szczególnie widać to po torbach bawełnianych z muzeów, wernisaży, instytucji kulturalnych. Jeśli jakaś podziwiana w środowisku osoba będzie na co dzień nosiła taką torbę, ona i jej otoczenie zacznie utożsamiać się mocniej z daną marką i w taki osobisty sposób ją propagować, co oczywiście będzie miało spore znaczenie.
Co zyskujemy dzięki ekologicznym torbom reklamowym?
Ekologiczne torby z nadrukiem jednak cechuje jeszcze to, że mają one naprawdę szereg bardzo ciekawych zalet. Jak dokładniej się one przedstawiają?
Budowanie poczucia wspólnoty
Torby reklamowe, tak samo jak i bluzy czy koszulki, budują pewną więź miedzy właścicielem ich a daną firmą. W końcu widząc logo firmy na ramieniu danej osoby, inni automatycznie jakąś ją z nią identyfikują – padają przecież komentarze „O! Ona robi zakupy w…” albo „Nie widziałem, że Ania studiuje na…”. No właśnie – akurat ten mechanizm wykorzystywany jest szczególnie przez uczelnie, szkoły językowe itp.
Ekologiczny wizerunek marki
Bawełniane torby z nadrukiem także doskonale wręcz nadają się do budowania pewnego ekologicznego wizerunku marki. W końcu propaguje się rezygnację z klasycznych torebek foliowych i zastąpienie ich materiałem ekologicznym, torbą, która nie pójdzie od razu do śmieci ani nie zatruje środowiska. To działanie z kolei bardzo często wykorzystują różnego rodzaju sklepy. Warto w tym momencie jeszcze wspomnieć, że torba bawełniana z logo wcale nie musi być prosta i zwykła. Istnieją zwykłe torby reklamowe, które świetnie nadają się na codzienne spożywcze zakupy – w nie mogą inwestować różne sklepy sprzedające właśnie takie artykuły. Z kolei zaś sklepy związane bardziej z branżą mody mogą zainwestować w torby bawełniane wykonane z grubszego materiału, z ciekawym designem, które właśnie świetnie będą się nadawać na zakupy ciuchowe . Na pewno taki gest docenią osoby zajmujące się ochroną środowiska, które nie przepadają za taktyką dawania ogromnych toreb do każdej malej bluzki.
Zalety ekologicznych toreb reklamowych?
Dlaczego akurat ekologiczne torby z nadrukiem powinny stanowić gadżet reklamowy dla naszej firmy? Przedstawmy pokrótce ich zalety.
Torba reklamowa to relatywnie niska cena zakupu i personalizacji
Oczywiście nie jest to tak niska cena, jak w przypadku ołówków reklamowych, jednak dalej całkiem niska w porównaniu chociażby do cen ekskluzywnych produktów.
Ekologiczne torby z nadrukiem to uniwersalność
Bawełnianych czy papierowych toreb w zasadzie potrzebuje absolutnie każdy z nas. W związku z tym mogą one służyć jako gadżet naprawdę wielu różnym firmom. Bez względu na to, czy naszą potencjalną grupę klientów stanowią osoby młode, stare, wykształcone, o prostych zawodach, artyści czy inżynierowie – torba bawełniana z nadrukiem to rewelacyjny gadżet w każdym przypadku.
Co więcej – w zasadzie także jest to gadżet reklamowy odpowiedni dla firm o naprawdę różnym charakterze. Mogą one być związane ze sztuką, kosmetykami, artykułami spożywczymi, usługami… możliwości jest wiele.
Reklamówki ekologiczne to liczne rodzaje oddziaływania
Jak zostało to wspomniane wcześniej, działanie bawełnianych toreb z nadrukiem nie tylko po prostu buduje podświadomy pozytywny wizerunek firmy, lecz także doskonale wpływa na kreowanie wizerunku firmy jako ekologicznej, stałego elementu codziennego życia, czy też buduje poczucie wspólnoty z daną marką, firmą, produktem.
Dla kogo przeznaczone są torby reklamowe?
Ten temat został już w zasadzie poruszony powyżej – takie ekologiczne torby bawełniane czy też papierowe ze znakowaniem przydadzą się w zasadzi każdemu. Warto jeszcze dodać, że to jest gadżet reklamowy, który może być już nawet przeznaczony dla dzieci w szkole.
Jakie firmy powinny zainwestować w torby z nadrukiem?
Bez wątpienia jest to doskonały pomysł dla wszystkim firm powiązanych jakkolwiek z branżą spożywczą, branżami modowymi, wystawiennictwem czy branżą eventową. Co więcej jednak, patrząc zupełnie z drugiej strony, to może być także absolutnie fenomenalny gadżet dla większości instytucji naukowych- uczelnie, szkoły itp., kulturalnych- teatry, muzea, szkół językowych, firm farmaceutycznych. Co ciekawe także takie nieco bardziej ciekawie wykonane torby, z oryginalną grafiką, mogą także stanowić ciekawą reklamę dla przeróżnych firm związanych z branżą artystyczną.
Kiedy i gdzie stosować torby reklamowe?
Co ciekawe jest to gadżet, który doskonale nadaje się zarówno dla nowych klientów, jak i dla tych wieloletnich. Ekologiczna torba z nadrukiem doskonale sprawdzi się zatem na różnego rodzaju konferencjach, wernisażach, dana przy okazji podpisania umowy, np. zapisania się do szkoły, podarowana z okazji świąt… Generalnie torba bawełniana z nadrukiem także stanowi bardzo ładne opakowanie dla wielu innych gadżetów np. materiałów konferencyjnych.
Jak powinna prezentować się torba reklamowa nadrukiem ?
Na koniec trzeba jeszcze powiedzieć o jednej rzeczy, a mianowicie o tym, jak wyglądają takie bawełniane torby reklamowe. Otóż przede wszystkim trzeba tutaj powiedzieć o tym, ze styl torby powinien odpowiadać firmie ją produkującej. W przypadku zwykłych toreb na zakupy może to być po prostu logo, jednak już torby uczelni, szkół czy konferencyjne, a na pewno – artystyczne powinny być znacznie lepiej zaprojektowane.
Jak zaś z barwą? Generalnie raczej zalecane jest wybieranie albo naturalnej barwy, albo też jakiś stonowanych kolorów, chyba że jaskrawa barwa stanowi wizytówkę danej marki. Jeśli firma
w swojej strategii budowania wizerunku od początku stawia na jakiś kolor – np. hurtownia florystyczna inwestuje głównie we fioletowe storczyki i one też występują w logo, w reklamie, ich barwa została wykorzystana na niektórych powierzchniach itp. Wówczas także torba reklamowa powinna zawierać chociaż elementy takiego koloru.
Podsumowując:
– torba bawełniana z nadrukiem to naprawdę tani, uniwersalny i mający spory zasięg gadżet reklamowy, w który zdecydowanie warto zainwestować.